Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XF 2014: drobný facelift přináší spotřebu nejslabšího dieselu 4,9 l/100 km
12.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě nových barev a lepší navigace se Britové zaměřili i na mechaniku. S výkonem 163 koní ale dorazí i nepříliš briskní sprint na stovku za 9,8 sekundy.
Některé modernizace bychom mohli nazvat menšími než malými. Třeba tu, kterou podstoupil Jaguar XF. Po stránce exteriérové si totiž britský sedan do nového modelového roku přiváží jen rošádu v paletě barev karoserie, kdy modrou Crystal Blue nahrazuje odstín Osmium a za Indigo Blue zaskočí Dark Sapphire. Tím je ale revizím zvenčí učiněno zadost. Uvnitř pak změnu na pohled vůbec nezaznamenáte, neboť se týká jen satelitní navigace. Ta by nyní měla pracovat mnohem rychleji (že by konečně?), přičemž nová technologie iGO primo má nabídnout také jednoduché vyhledávaní adres, chytrou klávesnici, vizualizaci jednosměrek či působivější grafiku.
Ta nejzásadnější modernizace se ovšem týká motorového prostoru základního dieselového modelu. Čtyřválec o 2,2litrovém objemu a výkonu 163 koní (který u nás aktuálně není dostupný) byl totiž nahrazen agregátem o stejné kapacitě, ovšem s názvem Eco2. Ve srovnání s předchozím motorem nabízí lepší chlazení a větší ventily ovládající recirkulaci výfukových plynů, díky čemuž spotřeba klesla z 5,1 litru na 4,9 l/100 km. Standardem je pak pro tento turbodiesel i systém start/stop, jehož ovládání najdete na středové konzoli.
V kombinaci s osmistupňovým automatem vám přitom zrychlení z klidu na stovku zabere u sedanu 9,8 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost by měla činit 209 km/h (hodnoty pro kombi Jaguar bohužel neuvádí, rozhodně však budou horší než 8,8 sekundy a 214 km/h u verze naladěné na 200 koní). Protihodnotou by ale měl být pokles emisí CO2, který je podstatný hlavně pro fleetové manažery - v Británii se totiž XF dostalo do 19procentního pásma namísto 21procentního. Nehledě na fakt, že bude dozajista levnější. Na cenu i na potvrzení dostupnosti v ČR si ovšem budeme muset počkat.


Jaguar XF se s modelovým rokem 2014 mnoha změn nedočká, zásadní je pouze snížení spotřeby u 2,2litrového turbodieselu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Volvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před hodinouŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 2 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 4 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 5 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha