Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XF 2014: drobný facelift přináší spotřebu nejslabšího dieselu 4,9 l/100 km
12.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě nových barev a lepší navigace se Britové zaměřili i na mechaniku. S výkonem 163 koní ale dorazí i nepříliš briskní sprint na stovku za 9,8 sekundy.
Některé modernizace bychom mohli nazvat menšími než malými. Třeba tu, kterou podstoupil Jaguar XF. Po stránce exteriérové si totiž britský sedan do nového modelového roku přiváží jen rošádu v paletě barev karoserie, kdy modrou Crystal Blue nahrazuje odstín Osmium a za Indigo Blue zaskočí Dark Sapphire. Tím je ale revizím zvenčí učiněno zadost. Uvnitř pak změnu na pohled vůbec nezaznamenáte, neboť se týká jen satelitní navigace. Ta by nyní měla pracovat mnohem rychleji (že by konečně?), přičemž nová technologie iGO primo má nabídnout také jednoduché vyhledávaní adres, chytrou klávesnici, vizualizaci jednosměrek či působivější grafiku.
Ta nejzásadnější modernizace se ovšem týká motorového prostoru základního dieselového modelu. Čtyřválec o 2,2litrovém objemu a výkonu 163 koní (který u nás aktuálně není dostupný) byl totiž nahrazen agregátem o stejné kapacitě, ovšem s názvem Eco2. Ve srovnání s předchozím motorem nabízí lepší chlazení a větší ventily ovládající recirkulaci výfukových plynů, díky čemuž spotřeba klesla z 5,1 litru na 4,9 l/100 km. Standardem je pak pro tento turbodiesel i systém start/stop, jehož ovládání najdete na středové konzoli.
V kombinaci s osmistupňovým automatem vám přitom zrychlení z klidu na stovku zabere u sedanu 9,8 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost by měla činit 209 km/h (hodnoty pro kombi Jaguar bohužel neuvádí, rozhodně však budou horší než 8,8 sekundy a 214 km/h u verze naladěné na 200 koní). Protihodnotou by ale měl být pokles emisí CO2, který je podstatný hlavně pro fleetové manažery - v Británii se totiž XF dostalo do 19procentního pásma namísto 21procentního. Nehledě na fakt, že bude dozajista levnější. Na cenu i na potvrzení dostupnosti v ČR si ovšem budeme muset počkat.

Jaguar XF se s modelovým rokem 2014 mnoha změn nedočká, zásadní je pouze snížení spotřeby u 2,2litrového turbodieselu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 33 minutami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 3 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    