Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XF 2014: drobný facelift přináší spotřebu nejslabšího dieselu 4,9 l/100 km
12.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě nových barev a lepší navigace se Britové zaměřili i na mechaniku. S výkonem 163 koní ale dorazí i nepříliš briskní sprint na stovku za 9,8 sekundy.
Některé modernizace bychom mohli nazvat menšími než malými. Třeba tu, kterou podstoupil Jaguar XF. Po stránce exteriérové si totiž britský sedan do nového modelového roku přiváží jen rošádu v paletě barev karoserie, kdy modrou Crystal Blue nahrazuje odstín Osmium a za Indigo Blue zaskočí Dark Sapphire. Tím je ale revizím zvenčí učiněno zadost. Uvnitř pak změnu na pohled vůbec nezaznamenáte, neboť se týká jen satelitní navigace. Ta by nyní měla pracovat mnohem rychleji (že by konečně?), přičemž nová technologie iGO primo má nabídnout také jednoduché vyhledávaní adres, chytrou klávesnici, vizualizaci jednosměrek či působivější grafiku.
Ta nejzásadnější modernizace se ovšem týká motorového prostoru základního dieselového modelu. Čtyřválec o 2,2litrovém objemu a výkonu 163 koní (který u nás aktuálně není dostupný) byl totiž nahrazen agregátem o stejné kapacitě, ovšem s názvem Eco2. Ve srovnání s předchozím motorem nabízí lepší chlazení a větší ventily ovládající recirkulaci výfukových plynů, díky čemuž spotřeba klesla z 5,1 litru na 4,9 l/100 km. Standardem je pak pro tento turbodiesel i systém start/stop, jehož ovládání najdete na středové konzoli.
V kombinaci s osmistupňovým automatem vám přitom zrychlení z klidu na stovku zabere u sedanu 9,8 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost by měla činit 209 km/h (hodnoty pro kombi Jaguar bohužel neuvádí, rozhodně však budou horší než 8,8 sekundy a 214 km/h u verze naladěné na 200 koní). Protihodnotou by ale měl být pokles emisí CO2, který je podstatný hlavně pro fleetové manažery - v Británii se totiž XF dostalo do 19procentního pásma namísto 21procentního. Nehledě na fakt, že bude dozajista levnější. Na cenu i na potvrzení dostupnosti v ČR si ovšem budeme muset počkat.
Jaguar XF se s modelovým rokem 2014 mnoha změn nedočká, zásadní je pouze snížení spotřeby u 2,2litrového turbodieselu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch