Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XFR-S a XKR-S Convertible: chystají se další superostré kočky
20.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsilnější Jaguar všech dob, letos představený model XKR-S, se setkal s velmi pozitivní odezvou potenciálních zákazníků. I proto chce Jaguar nabídnout verze R-S pro další ze svých modelů.
Alespoň co do mediální pozornosti udělal v březnu představený Jaguar XKR-S velkou díru do světa. Od jeho premiéry jsme se mu i my věnovali ještě několikrát a naposledy vám nabídli video, na němž se nejrychlejší „Jag” všech dob chystá na goodwoodský „závod” do vrchu. Automobilka říká, že i zájem zákazníků je odpovídající a to se tato novinka ještě nezačala prodávat v USA, kam dorazí zřejmě až na podzim.
Není proto divu, že se Britové hned začali rozhlížet, kde ještě by uplatnili obdobný postup. Že se verze R-S dočká i otevřené provedení modelu XK s přídomkem Convertible, to by nás až tak nepřekvapilo, zdroje v automobilce dokonce tvrdí, že vzhledem k vysoké tuhosti karoserie nebude muset být XK Convertible pro vyšší výkon ani zásadně upravován. Dočká se jen mírného rozšíření a nového bodykitu, podobně jako XKR-S.
Co je ale zajímavější, písmenka R a S máme brzy spatřit i na sedanu XF, který nedávno prošel velkým faceliftem. I pod jeho kapotou se tak má objevit pětisetpadesátikoňová verze přeplňovaného osmiválce o objemu 5,0 litru, který svůj výkon posílá přes automatickou převodovku se šesti stupni na kola zadní nápravy. Jaguar se tím chce lépe postavit nové generaci BMW M5, která nabízí až 565 koní a také chystanému Audi RS6, jenž chce výkonem ještě více atakovat metu 600 koní. Stovka za 4 sekundy a maximální rychlost přes 290 km/h by měly být pádnými argumenty.
Počkáme si, zda se tak opravdu stane, ale tento postup dává ze strany Jaguaru smysl. Pokud se současné zvěsti ukážou být pravdivými, pak bychom se XKR-S Convertible a XFR-S měli dočkat již během příštího roku.






Jaguar XKR-S Coupe živě na letošním ženevském autosalonu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
dnes - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
včera - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 18:50 - Stepan
- BMW Divize 21:52 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 20:58 - Bond007
- Rychlodotazy 20:57 - řidičBOB
- Octavia 1 1.9 TDI 66 kW - nastartuje a zhasne 18:30 - Stepin
- Onboard videa 17:08 - Lachende Bestien
- Octavia IV 1.3.2021 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 1.3.2021 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 1.3.2021 - risomas
- Politický koutek 1.3.2021 - ExFun