Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak funguje vzácné Porsche za 33 milionů se skutečným motorem z F1? Protáhl ho expert, který vypadá spíš jako bezdomovec
22.1.2024 | Petr Prokopec
Žádné marketingové přetvářky, tohle auto dostalo přesně to, co vidíte - motor ze skutečné ef-jedničky, a to dokonce takový, který dokončil celý závod. Co provádí se silničním autem v rukou Magnuse Walkera, bere slova z úst.
Upravit sériový vůz na vysněný stroj podle vašich představ lze mnoha cestami. Třeba výkon lze pohonné jednotce dodat s pomocí jiného sání a výfuku, atmosférickým jednotkám pak můžete přihodit turbo a těm přeplňovaným pro změnu zvýšit plnící tlak. Stejně tak ovšem můžete samotný agregát vyndat ven a pod kapotu napěchovat jiný. V tomto ohledu prim hrají osmiválce z produkce General Motors, které pohání i řadu japonských a evropských aut překopaných v garážích nadšených majitelů i profesionálních firem.
V případě Porsche 911 se i kvůli jeho koncepci do takových rošád pouští málokdo. Pokud tedy už dochází na výměnu motoru, obvykle je u toho plochá jednotka. Jen ta starší je nahrazena novější, objemnější či jednoduše silnější. O to výjimečnější jsou ovšem konverze, za kterými stojí britská společnost Lanzante. Ta totiž sice osazuje prostor nad zadní nápravou agregátem automobilky ze Zuffenhausenu, nicméně místo boxeru používá 1,5litrový vidlicový šestiválec.
Ač by možná na místě byla slova o downsizingu, samotný agregát je nadmíru výjimečný - jde totiž o originální motor z Formule 1, který byl ze závodního auta vyndán a použit v devětsetjedenáctce. V závodním nastavení produkoval 900 koní, v rámci kvalifikačního režimu však na zadní kola mířilo dokonce 1 200 koní. Něco takového by starší Porsche 911 mohlo rozervat na kusy, a proto Britové jednotku osadili menšími turby, snížili plnící tlak, upravili poměr vzduchu a paliva a snížili výkon na 510 koní.
S tím lze počítat také u kousku, který si nechal postavit někdejší švédský závodník Stefan Johansson. V jeho případě je celé dílo ještě výjimečnější, neboť jeho Porsche pohání agregát z McLarenu MP4/3, se kterým přímo tento Švéd během své aktivní kariéry dojel v roce 1987 sedmý v Rakousku. Navíc poté, co se závoděním seknul, se vrhnul na dráhu umělce. Ikonické kupé tak následně ještě graficky upravil s odkazem na svou někdejší závodní helmu.
Právě tento exemplář nyní projel Magnus Walker, který sice na první pohled vypadá jako bezdomovec, nicméně jde o uznávaného módního designéra. Díky svým úspěchům si už kdysi mohl splnit svůj dětský sen a koupit si Porsche 911. Tímto vozem byl ale nakonec fascinován tak moc, z jednoho kousku tak následně vznikla rozsáhlá kolekce. Přičemž dnes je Walker uznáván jako odborník na auta ze Zuffenhausenu, která nejen že sbírá, ale rovněž upravuje.
Na adresu Johanssonova vozu pak Walker pěje pouze chválu, což není až tak překvapivé. Motor z F1 se totiž snadno vytáčí až do 9 000 ot./min., přičemž zní opravdu neskutečně. Navíc z výfuků šlehají plameny. A aby toho nebylo málo, je pochopitelně možné počítat také s nemalou rychlostí, stejně jako s působivou odezvou řízení. Není tak divu, že tohle auto vyvolává touhy mnohých, i když Lanzante si za jeden takový účtuje nejméně 33 milionů korun. Podívejte se níže, co dovede.




V případě tohoto Porsche 911 se jeho majitel, tedy Stefan Johansson, znovu shledal s šestiválcovým motorem, který kdysi poháněl McLaren MP4/3, s nímž v Rakousku v roce 1987 dojel sedmý. Jednotku firma Lanzante zasadila do silničního vozu, který si bývalý závodník sám graficky upravil, teď ho protáhl Magnus Walker. Foto: Lanzante Limited
Zdroj: Magnus Walker@YouTube
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 10 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Jindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 50 minutamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 2 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 5 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 6 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva