Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak funguje vzácné Porsche za 33 milionů se skutečným motorem z F1? Protáhl ho expert, který vypadá spíš jako bezdomovec
22.1.2024 | Petr Prokopec
Žádné marketingové přetvářky, tohle auto dostalo přesně to, co vidíte - motor ze skutečné ef-jedničky, a to dokonce takový, který dokončil celý závod. Co provádí se silničním autem v rukou Magnuse Walkera, bere slova z úst.
Upravit sériový vůz na vysněný stroj podle vašich představ lze mnoha cestami. Třeba výkon lze pohonné jednotce dodat s pomocí jiného sání a výfuku, atmosférickým jednotkám pak můžete přihodit turbo a těm přeplňovaným pro změnu zvýšit plnící tlak. Stejně tak ovšem můžete samotný agregát vyndat ven a pod kapotu napěchovat jiný. V tomto ohledu prim hrají osmiválce z produkce General Motors, které pohání i řadu japonských a evropských aut překopaných v garážích nadšených majitelů i profesionálních firem.
V případě Porsche 911 se i kvůli jeho koncepci do takových rošád pouští málokdo. Pokud tedy už dochází na výměnu motoru, obvykle je u toho plochá jednotka. Jen ta starší je nahrazena novější, objemnější či jednoduše silnější. O to výjimečnější jsou ovšem konverze, za kterými stojí britská společnost Lanzante. Ta totiž sice osazuje prostor nad zadní nápravou agregátem automobilky ze Zuffenhausenu, nicméně místo boxeru používá 1,5litrový vidlicový šestiválec.
Ač by možná na místě byla slova o downsizingu, samotný agregát je nadmíru výjimečný - jde totiž o originální motor z Formule 1, který byl ze závodního auta vyndán a použit v devětsetjedenáctce. V závodním nastavení produkoval 900 koní, v rámci kvalifikačního režimu však na zadní kola mířilo dokonce 1 200 koní. Něco takového by starší Porsche 911 mohlo rozervat na kusy, a proto Britové jednotku osadili menšími turby, snížili plnící tlak, upravili poměr vzduchu a paliva a snížili výkon na 510 koní.
S tím lze počítat také u kousku, který si nechal postavit někdejší švédský závodník Stefan Johansson. V jeho případě je celé dílo ještě výjimečnější, neboť jeho Porsche pohání agregát z McLarenu MP4/3, se kterým přímo tento Švéd během své aktivní kariéry dojel v roce 1987 sedmý v Rakousku. Navíc poté, co se závoděním seknul, se vrhnul na dráhu umělce. Ikonické kupé tak následně ještě graficky upravil s odkazem na svou někdejší závodní helmu.
Právě tento exemplář nyní projel Magnus Walker, který sice na první pohled vypadá jako bezdomovec, nicméně jde o uznávaného módního designéra. Díky svým úspěchům si už kdysi mohl splnit svůj dětský sen a koupit si Porsche 911. Tímto vozem byl ale nakonec fascinován tak moc, z jednoho kousku tak následně vznikla rozsáhlá kolekce. Přičemž dnes je Walker uznáván jako odborník na auta ze Zuffenhausenu, která nejen že sbírá, ale rovněž upravuje.
Na adresu Johanssonova vozu pak Walker pěje pouze chválu, což není až tak překvapivé. Motor z F1 se totiž snadno vytáčí až do 9 000 ot./min., přičemž zní opravdu neskutečně. Navíc z výfuků šlehají plameny. A aby toho nebylo málo, je pochopitelně možné počítat také s nemalou rychlostí, stejně jako s působivou odezvou řízení. Není tak divu, že tohle auto vyvolává touhy mnohých, i když Lanzante si za jeden takový účtuje nejméně 33 milionů korun. Podívejte se níže, co dovede.




V případě tohoto Porsche 911 se jeho majitel, tedy Stefan Johansson, znovu shledal s šestiválcovým motorem, který kdysi poháněl McLaren MP4/3, s nímž v Rakousku v roce 1987 dojel sedmý. Jednotku firma Lanzante zasadila do silničního vozu, který si bývalý závodník sám graficky upravil, teď ho protáhl Magnus Walker. Foto: Lanzante Limited
Zdroj: Magnus Walker@YouTube
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 10 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 7 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 9 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 10 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 11 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom