Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak rychle a s jakou spotřebou umí jezdit dnes nejmodernější diesely? Podívejte se
18.9.2018 | Petr Prokopec
Dnes ostrakizované motory spousta lidí předem pouští je ze zřetele, jejich vývoj přitom dál pádí vpřed. Co umí ty nejnovější, vám v praxi předvede jednotka 50 TDI v Audi A6.
Nová A6 je aktuálně jedním z mála opravdu prodávaných modelů Audi. Je to kvůli pomalu postupující opětovné homologaci podle nového měřícího cyklu WLTP, která postavila mimo hru celý zástup aut koncernu VW. K dispozici jsou jen vrcholné vozy, nicméně i v jejich případě vás čeká jisté omezení. Kupříkladu již zmíněné A6 lze nyní koupit pouze s dieselovými jednotkami.
Startuje se u verze 40 TDI, již pohání dvoulitrový turbodiesel naladěný na 204 koní spojený se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Dopřát si lze také provedení 45 TDI, kde již pohon obstarává třílitrový šestiválec. Ten pak nabízí 231 koní, které osmistupňový automat přenáší na všechna čtyři kola.
Se stejnou koncepcí je možné počítat také u vrcholného provedení 50 TDI, na které se dnes zaměříme především. Je to jeden z nejmodernějších dieselů používající mild-hybridní technologii, který má být „čistý”, úsporný i dynamický. Většina lidí dnes nad naftovými motory láme hůl a předem je odmítají, ať nabízí cokoli, ale není to trochu škoda?
Však 286 koní motoru 50 TDI by i ve velké A6 mělo zaručit sprint z klidu na stovku za 5,5 sekundy a maximálku 250 km/h. To jsou hezké parametry na - z hlediska obvyklé nabídky A6 - obyčejný šestiválcový diesel a realita není o mnoho horší. Autu byl naměřen sprint na stovku za 5,8 sekundy a v případě nejvyšší rychlosti oněch 250 km/h jistě nebude přehnaných - dle tachometru se vůz dostal až na 264 km/h.
Ještě více než jízdní dynamika nás ovšem zajímá spotřeba, a to ze dvou důvodů. Jednak jde o diesel, u kterého na spotřebě záleží vždy, a jednak byl tento model již homologován v souladu s novými pravidly. Jeho udávaná žíznivost by tedy měla více odpovídat realitě. A ta evidentně není špatná, neboť při ustálené jízdě osmdesátkou si vůz řekne o 3,5 až 4,5 l/100 km. Při stovce pak spotřeba stoupá na 5 litrů. Znovu hezká čísla, snad nejzajímavéjší je ale pohled na spotřebu při rychlosti 180 km/h - v takové chvíli se totiž průměr pohybuje mezi 9 a 10 litry, což je na sedan této kategorie velmi slušné.
Pokud si navíc uvědomíme, že udávaný průměr činí 5,5 až 5,6 litru, zdá se, že uváděné údaje skutečně odpovídají skutečnému provozu o poznání více než dříve. Dodejme, že A6 v provedení 50 TDI startuje na českém trhu na částce 1 630 900 Kč. V základní výbavě má 17palcová litá kola, automatickou klimatizaci, tři displeje, volant potažený kůží, látkové čalounění a rozsáhlou bezpečnostní výbavou, kam spadá třeba detekce chodců, monitoring jízdních pruhů nebo parkovací senzory vpředu a vzadu.
Nové Audi A6 homologované dle metodiky WLTP skutečně odpovídá udávanou spotřebou realitě. Při stovce si řekne o 5 l/100 km, při dvojnásobném tempu o dvojnásobek. To je na velký a těžký sedan docela působivé
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.