Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě
3.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Nissan Signal Shield a ve své podstatě je přesně tím, co naznačuje název. Problém je „jen” v tom, že reálně neřeší vůbec, ale vůbec nic.
Před pár lety se zdálo, že používání mobilního telefonu za volantem je u konce. Přístroje s tlačítky totiž začaly nahrazovat smartphony s dotykovým displejem, které takovou činnost značně komplikují. Nicméně když lidstvo po něčem skutečně touží, nakonec to dostane. Dnes je tak mobilní telefon během řízení opětovně využíván pomalu více než volant, a to přesto, že k tomu vůbec není vhodný. Dnes už tedy víme, že tato činnost za volantem není tou úplně nejnebezpečnější, nic to ale nemění an tom, že nebezpečná je až běda.
Toho si je vědom i Nissan, který aktuálně představil řešení daného problému zvané Signal Shield. Jeho podstatou je centrální loketní opěrka, která má integrovanou Faradayovu klec. Dokáže tak zabránit elektromagnetickému záření, či v tomto případě příchozímu signálu v rámci mobilní či internetové sítě. Tedy jinými slovy, pokud svůj telefon uschováte do loketní přihrádky, je to prakticky to samé, jako kdybyste jej vypnuli.
Je samozřejmě nasnadě se ptát, proč by vlastně motoristé měli za blokaci signálu platit, když tak mohou učinit zcela zdarma - a to právě oním stiskem vypínacího tlačítka. Dle Nissanu je důvod jednak v tom, že řidiči mají nyní možnost volby, což ale budou mít s touto schránkou též - nikdo je nebude nutit do ni telefon uložit. Druhou výhodou má být to, že po uschování mobilu do schránky nepřicházejí o některé funkce, kupříkladu o hudební archiv. Ani to nás ale neokouzluje, snad každý dnešní mobil má režim pro použití v letadle, který znamená úplně to samé.
Máme tedy pocit, že nápad Nissanu neřeší vůbec nic a body Japoncům lze přičíst leda za snahu. Nedokážeme si představit, že by si za tuto věc někdo připlatil byť jen haléř, a tak si ani neděláme hlavu s tím, že Nissan prozatím nezveřejnil, kdy a za kolik Signal Shield pošle do prodeje. Nejspíše to neudělá a kdyby to náhodou udělal, svět tím prostě nezmění...









Nissan Signal Shield je zatím jen koncepčním řešením. A vůbec bychom se nedivili, kdyby u toho zůstalo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva