Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Je toto Porsche Cayenne nebo Volkswagen Touareg?
10.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hloupá otázka? A jste si jistí? Jeden Rus si dal docela záležet, aby nebylo vůbec jednoduché poznat, v čem vlastně jezdí.
Dnes je to prakticky nemyslitelné. Pro Porsche je Cayenne klíčovým modelem a dojnou krávou číslo jedna, a tak je i provedení jeho nové generace tak specifické, jak jen za sdílení vybraných komponentů s koncernovými sourozenci může být. Na začátku minulé dekády, kdy se příběh tohoto vozu teprve začínal psát, ale byla situace docela odlišná a popisovali jsme ji nedávno v článku o jedné bizarnosti, kterou tehdy Porsche pro Cayenne nabízelo.
Segment luxusních SUV byl obecně neprobádaným územím, na které jen o chvíli dříve vkročil Mercedes třídy M. Zdál se být úspěšný, a tak si z jeho koláče chtěli trochu utrhnou i jiní. Zrovna Porsche ale mělo obavy, jestli jeho zákazníci do té doby zvyklí jen na „čisté” dvoudvéřové sporťáky budou na nějaké SUV vůbec zvědaví. Investovat do něj tak chtělo jen minimum peněz a svolilo ke společnému vývoji s VW Touareg. A jen o společnou platformu či pár technických a výbavových detailů tady nešlo, ani zdaleka.
Oba vozy jsou si opravdu velmi blízké a používají i některé stejné karosářské díly. Bylo by přehnané tvrdit, že první Cayenne je jen Touareg s jiným designem přídě a zádě, ale spojitostí je opravdu spousta. Oba vozy používají třeba zcela totožné, vzájemně záměnné přední dveře - až tak daleko šla jejich podobnost.
Té si zjevně musel být vědom majitel auta na přiložených fotkách, očividně Rus. Nejspíše tedy (předpokládáme to, ale proč by někdo šel opačnou cestou...) vzal svůj VW Touareg a přiblížil jej Porsche Cayenne tak moc, jak to jednoduše jde. Vůz tak má kompletní příď Porsche, kola, části interiéru... Však se podívejte sami.
Je otázkou, kam si vlastně pomohl, neboť design prvního Touaregu se zdá být nadčasovější a z dnešního pohledu hezčí než ten Cayenne, ale image prestižnější značky tady udělala své. Minimálně zepředu a do značné míry i z boku je tak obtížné rozeznat, jaké auto vlastně má. Jen záď Touaregu a některé „vrozené” části interiéru, předpokládáme, jasně odhalují pravou identitu vozu...






Tato přestavba připomíná, jak blízké si byly první generace VW Touareg a Porsche Cayenne
Zdroj: Autojunk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
včeraNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nejčtenější články
Audi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
17.4.2025Jedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
17.4.2025Pokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
17.4.2025Japonské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
17.4.2025Technik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
17.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva