Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche Cayenne Turbo je venku. Supersport mezi SUV brzdí jako stíhačky
12.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Porsche nezklamalo a i novou generaci Cayenne nabízí ve verzi Turbo. Je tak extrémní, jak čekáte, s jedním u SUV dosud nevídaným prvkem.
Víte, jak se občas říká, že nějaké auto žere nejen trávu kolem cesty, ale i matky s kočárky? Do tlamy nového Porsche Cayenne Turbo by se nějaká možná i vešla. Tak obrovský je nasávací otvor na jeho přídi. Prozatím nejsilnější a nejrychlejší verze nové generace Porsche Cayenne se ukázala na autosalonu ve Frankfurtu.
Začněme tím nejpodstatnějším, tedy tím, co je pod kapotou - čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který na všechna kola pošle 550 koní a 770 Nm přes novou osmistupňovou automatickou převodovku. Maximálka je 286 km/h a na stovku Cayenne Turbo zrychlí za 4,1 vteřiny, příp. za 3,9 vteřiny, pokud připlatíte za paket Sport Chrono.
Čtete správně, více než dvoutunové SUV fušuje svým zrychlením do práce supersportům. Podle Porsche kombinuje novinka „preciznost sporťáku, komfort sedanu a přizpůsobivost offroadu”. Kde do toho vstupuje brutální síla motoru, si domyslete sami, v každém případě bude seznam aut, které Cayenne Turbo zlikviduje ve sprintu, dost dlouhý. A to ještě před sebou nemáme Turbo S, které bude jistě dříve nebo později následovat.
Cayenne Turbo nabídne adaptivní vzduchové odpružení se šesti úrovněmi nastavení světlé výšky, které můžete volit buď manuálně, anebo necháte volbu na autě a jen vyberete některý z jízdních režimů. Za příplatek možno mít kromě paketu Sport Chrono také natáčení zadní nápravy, vylepšené vektorování točivého momentu nebo stabilizaci náklonů karoserie pod názvem Dynamic Chassis Control, která využívá 48V elektrický systém.
Kapitolou samou pro sebe jsou u Cayenne Turbo brzdy. O ocelových kotoučích potažených karbidem wolframu jsme hovořili už při představení šestiválcových verzí, ovšem Turbo kromě nich dostalo ještě aerodynamickou brzdu. Opět, čtete správně, prvek ze stíhacích letounů či aut formátu Bugatti Veyron se dostává i na SUV, byť zatím na jedno z nejvýkonnějších a nejrychlejších na světě.
Jako aero-brzda funguje střešní spoiler, který je jinak aktivní a pomáhá s přítlakem na zadní nápravě a také se spotřebou paliva. Když na brzdy opravdu šlápnete, vyklopí se víc a „brzdí o vzduch” obtékající auto. Sama o sobě dokáže pomoci zpomalení tak, že při brzdění z 250 km/h zastavíte o dva metry dříve. Bohužel nemáme fotku, jak to při brzdění vypadá, jen fotku zvednutého spoileru, ale úplně dole najdete špionážní video Cayenne Turbo na Nordschleife, kde je vidět aktivní zadní spoiler v činnosti.
Na rozdíl od většiny autosalonových představení, tohle Cayenne Turbo si už můžete v Evropě koupit. Českou cenu zatím před sebou nemáme, ale v Německu startuje na 138 850 Eur (3,62 milionu korun) včetně daně. V německém konfigurátoru Porsche ale zatím žádné Turbo není, nabídne jen základní model a verzi S. První auta zamíří k zákazníkům koncem letošního roku.













Nové Cayenne Turbo má unikátní masku chladiče. Ještě větší než šestiválcové verze. A také aerodynamickou brzdu jako stíhačky nebo Bugatti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 2 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 4 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 5 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 7 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva