Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jeden z nejrychlejších supersportů ukázal svou dynamiku i na zaplněné německé dálnici
11.8.2021 | Petr Miler
Často se říká, že jakkoli hustší provoz znemožňuje využít dynamický potenciál rychlých aut, že ze všech dělá jen nekomfortní a užrané Passaty TDI. To ale říkají jen ti, kteří takovými vozy nejezdí.
Připusťme, že stále houstnoucí doprava dělá z řízení poněkud méně líbivou věc. Je celkem fuk, co, kde a jak rychle řídíte - pokud se musíte stovky kilometrů táhnout převážně v kolonách, je to otravné. V tomto kontextu někteří říkají, že to z rychlých aut dělá nesmyslné hračky pro bohaté, které v provozu stejně není možné využít. Že jejich majitelé do cíle nedojedou rychleji než člověk v obyčejném dieselovém Passatu a odměnou jim bude jen diskomfort stísněného auta a vysoká spotřeba silného motoru.
Nebudeme tvrdit, že na tom není ani špetka pravdy, pořád ale záleží na tom, jak hustý onen provoz je. Jde-li o nekonečný „štrůdl” aut, pak bohužel platí výše zmíněné, nepomůžete si nikam. Pokud ale doprava není zase tak hustá a je možné se v ní někam posunout, pak má výkon a z něj pramenící akcelerace naopak ještě větší hodnotu, stejně jako image rychlého auta, kterému ostatní spíše uhnou.
Připomíná to přiložené video tuningové firmy Novitec, která vytáhla ještě sériový McLaren 765 LT na německou dálnici s neomezenou rychlostí. Úpravce z něj umí vykřesat až 855 koní, i sériových 765 kobyl ale z vozu dělá jeden z nejrychlejších supersportů vůbec, který z 0 na 200 km/h zrychlí za 7 sekund a na 300 km/h je za dalších 11. Po německé dálnici tak doslova létá a přesně to je to, co mu pomáhá i v relativně hustém provozu být daleko před ostatními.
Podívejte se na to sami - i když se po cestě neotevře žádný delší úsek bez provozu, auto bez potíží opakovaně dosahuje rychlostí okolo 300 km/h, však na to stačí chvilka. Jistě, na extrémně vysoké jízdní průměry to nebude, ale s Passatem TDI tohle opravdu nezvládnete. McLaren mezi jednotlivými „brzdami provozu” (leckdo z nich jede 180 km/h, takže to nejsou nutně pomalá autapřeskakuje jako čmelák s květiny na květinu...



McLaren 765 LT je opravdu extrémně rychlé auto, a tak i v hustém provozu dokáže díky bleskové akceleraci svou dynamiku snadno prodat, jak nejlépe ukáže video níže. Ilustrační foto: McLaren
Zdroj: Novitec Group@Youtube
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 11 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včeraMercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva