Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025 | Petr Prokopec
Vlastně nechápeme, jak se mohl zrovna tento nápad dočkat takového rozšíření. Nepřináší téměř žádná pozitiva krom těch vzhledových, rizika s ním spojená jsou ale enormní. Realita opakovaně dokazuje, že může zabíjet.
Automobilky historicky přichází s nápady, které nelze označit za šťastné, to už je zkrátka něco, co patří k evoluci. Obvykle ale už jejich první či druhé nasazení ukáže, že v praxi nemají přínos, jaký si od nich autoři slibovali, naopak přináší řadu nových problémů. A tím je s nimi amen. Občas se ale stane, že se nějaká novinka ukáže být nesmyslnou, a přesto žije dál, jako je tomu v tomto případě.
Jde o zapuštěné, elektricky ovládané či zcela nepřítomné kliky dveří, jejichž jediným skutečným benefitem je, že auto ve výsledku vypadá lépe. Jejich aerodynamický přínos je zanedbatelný, přesto víc a víc výrobců napadá místo prostých a bezvadně funkčních klik osazovat vozy do dveří zajíždějícími či skutečně neexistujícími klikami nahrazenými jen elektronicky ovládaným mechanismem.
Vyčet negativ takového řešení je skoro nekonečný, od problémů s otevíráním při vybité baterce až po potíže s tímtéž v zimním počasí. Jedno ovšem tkví nade všemi - pokud v autě jimi vybaveném nabouráte a dojde kvůli bezpečnosti na vyřazení jeho elektrického okruhu, zůstanete ve voze uvězněni. A pokud začne hořet, jste ve vskutku prekérní situaci.
Elektronické ovládání v tu chvíli nefunguje, není tedy možné ani otevřít vůz zvenčí. Pro cestující uvnitř existuje mechanická záloha, ale o jejím fungování ani nemusíte být zpraveni, nemluvě o tom, že můžete být v bezvědomí nebo uvnitř mohou zůstat malé děti, které ovládání tak jako tak nezvládnou. Řešením může být rozbít okno, ale na to už může být pozdě, nebo se to také nemusí povést.
Že jde skutečně o hrozbu, potvrdila vcelku nedávno hrozivá havárie Tesly, která stála život tři lidi včetně dvou dětí. Nyní tu pro změnu máme incident spojený s čínským Xiaomi SU7. Jeho 31letý řidič měl nezvládnout řízení, srazit se s jiným vozem a poté být katapultován do protisměru. Příčina ani průběh nehody ale nakonec nejsou důležité, klíčové je, že auto po posledním nárazu začaly olizovat plameny.
I když se nehoda stala ve čtvrt na čtyři ráno, poblíž se pohybovalo hned několik lidí, kteří se řidiče pokusili vyprostit, jak můžete vidět níže. Dveřmi to ale nešlo. A i když bušili pěstmi do okna a kopali do něj, sklo nerozbili a intenzita požáru je nakonec donutila od vozu odstoupit. Řidiči tak již nebylo pomoci, v autě uhořel. Je vážně nutné auta osazovat zrovna touto věcí? Co bylo špatného na normálních klikách fungujících vždy a všude? Nakonec i ty mohou být téměř zcela zapuštěné. Je to jeden velký nesmysl...






Také SU7 má zapuštěné dveřní kliky, i tento vůz se tedy snadno může stát ohnivou pastí, jak můžete vidět na záběrech níže. Bohužel měly tragický konec. Foto: Xiaomi
Xiaomi shares plunged nearly 9% after a fatal crash involving its SU7 electric car, Bloomberg reports
— NEXTA (@nexta_tv) October 13, 2025
According to the outlet, a 31-year-old driver in China collided with another vehicle, crossed into the opposite lane, and the car caught fire. Witnesses tried to pull the man... pic.twitter.com/yPQ70FoKXN
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Mercedes vyvinul elektromotor s extrémním poměrem výkonu a hmotnosti. Řeší tím ale problém, který neexistuje
včera
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
včera
Rusové už si postavili vlastní náhradu za Tatru 815, firmy dostanou první kusy zadarmo
včera
Z Hujera rebelem za 24 hodin: Šéfka GM chtěla prodávat jen elektromobily, teď brečí, že kvůli jejich nařizování málem zavřela továrny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
