Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar

Ford se rozhodl jít „all in” do elektromobility, nejprve si na ni ale musí vydělat prodejem spalovacích aut. S tím mu má pomoci také Mustang Dark Horse, jehož osmiválec zní opravdu hrozivě. Jenže zůstane tomu tak jen v USA.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar

29.5.2023 | Petr Prokopec

Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar

/

Foto: Ford

Ford se rozhodl jít „all in” do elektromobility, nejprve si na ni ale musí vydělat prodejem spalovacích aut. S tím mu má pomoci také Mustang Dark Horse, jehož osmiválec zní opravdu hrozivě. Jenže zůstane tomu tak jen v USA.

Současné směřování Fordu se nám ani za mák nelíbí. Protože ale na rozhodnutí značky nejspíše nic nezměníme, nezbude nám než její touhu po urychlené elektrifikaci akceptovat a radovat se z posledních spalovacích Mohykánů. Jedním z nich je i Mustang Dark Horse, tedy prozatímní vrchol sedmé generace legendárního muscle caru. S tou automobilka přišli už loni, až letos ale pouští ven další detaily.

Dark Horse se tedy kupříkladu bude pyšnit elektronickou ruční brzdou, jenž nicméně nedorazila v podobě tlačítka. Místo toho zde máme tradiční madlo, za které mohou majitelé zatáhnout ve snaze o utrhnutí zadních kol. Ta mohou být i vyrobena z karbonu, byť v takové chvíli budete muset sáhnout do kapsy o poznání hlouběji. Příplatkový je nicméně i samosvorný diferenciál Torsen, výztuha v motorovém prostoru, lepší tlumiče či brzdy Brembo.

Vás ale nejspíše zajímá hlavně motor. Tím je pětilitrový osmiválec Coyote, který byl naladěn na 506 koní výkonu a 566 Nm točivého momentu, jenž může přenášet manuální či automatická převodovka. První zmíněná disponuje dutou hlavicí, abyste ji mohli bez popálení uchopit i v letních měsících. Zatím je nicméně otázkou, s jakou dynamikou bude spojena. U desetistupňového automatu se však čeká sprint na stovku pod 4 sekundy.

Výroba odstartuje letos v létě, první videa s novým černým koněm mezi sportovními kupé se ale objevují již nyní. Obvykle je mají na svědomí ke značce loajální youtubeři, takže se z nich nic podstatného nedozvíte, neboť jim bylo zapovězeno šířit jakékoli negativní pocity. Přesto mohou leccos ukázat a mezi tím i zvuk pohonné jednotky. S osmiválcem je totiž spojeno opravdu hrozivé dunění. Nejde navíc o nic umělého, jak youtuber Tedward dokazuje po otevření dveří.

Přesně o tohle chce Ford během několika málo let ochudit všechny, v Evropě máme ale bez ohledu na jeho rozhodnutí smůlu už teď. Nový Mustang sice dorazí a verze Dark Horse s ním, místní hlukové limity ale takový projev nedovolí ani náhodou. Místo černého koně mezi sportovními kupé tu tak budeme mít spíše zkrotlého poníka. A pořád to bude lepší než elektrický odvar z něj...


Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar - 1 - Ford Mustang 2022 prvni sada 21Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar - 2 - Ford Mustang 2022 prvni sada 26Jeden z posledních nových spalovacích Fordů předvedl božský zvuk svého motoru, v EU z něj dostaneme jen odvar - 3 - Ford Mustang 2022 prvni sada 13
Mustang Dark Horse dostal do vínku řadu zajímavých prvků, zaujme ale hlavně osmiválcem pod kapotou, který může zadní kola roztáčet i skrze manuál. Zní opravdu božsky, evropská verze ale tak hlasitá nebude moci být ani náhodou. Foto: Ford

Zdroj: Tedward@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše