Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z posledních nových spalovacích Fordů ohromí motorem, míň už pouťovým designem a vnitřkem ve stylu BMW
15.9.2022 | Petr Prokopec
Na jedné straně je hezké, že americká legenda i posedmé dorazila s osmiválcem a ručním řazením, ovšem její design a interiér se fanouškům příliš nezamlouvají. A my se ani nedivíme.
Ford Mustang je jedním ze symbolů Ameriky už skoro šedesát let. Automobilka s modrým oválem ve znaku původně plánovala, že by ročně mohla prodávat zhruba sto tisíc kusů tohoto modelu. Ovšem již během prvního roku výroby si zákazníci převzali přes 400 tisíc exemplářů a po necelých dvou letech měl Mustang na kontě milion registrací. Právě díky tomuto úspěchu přišlo na svět velké množství dalších ikonických modelů, jako jsou Chevrolet Camaro, Pontiac Firebird či Dodge Challenger.
Nyní automobilka přišla se sedmou generací, která se vzhledem znovu nechala inspirovat originálem z let 1964 až 1970. Jakkoliv ji nicméně od pohledu bezpečně identifikujete jako Mustang, je zjevné, že řada detailů budí kontroverzi. Nejinak tomu ostatně bylo u předchůdce, u kterého došlo v roce 2017 v rámci faceliftu na přepracování kapoty motoru, jenž zamířila o 20 milimetrů níže. Vůz tak začal být přirovnáván k psovi s předkusem.
V případě novinky téma předkusu pokračuje, dokonce výrazněji, než dříve. Horní hrana čelní masky navazující na dlouhou kapotu je jednou ze stěžejních linií, pod kterou se zbytek přídě doslova ztrácí. Věci nepomáhá ani snaha o přílišnou agresivitu v rámci nárazníku, přičemž vrcholem všeho je provedení Dark Horse zaměřené na okruhovou jízdu. U něj totiž Ford ještě sáhnul po odlišném lakování panelů pod světly, čímž pouťovost jen umocnil. Vůz ale podivně vypadá i z profilu, zejména pak v zadních partiích, které připomínají cosi mezi BMW 4 kupé a Nissanem GT-R.
Ve finále tak není překvapivé, že Američané přirovnávají nový Mustang právě k posledním produktům BMW, které taktéž již opustilo nadčasovou eleganci a snaží se klientelu především šokovat. Zda je to krok správným směrem, zatím nelze říci. Na druhou stranu, s velkou pravděpodobností jde o poslední Mustang a jeden z posledních Fordů s čistě spalovacím motorem. Zájemcům tak vlastně zbývá jen pár let, aby zaplnili své garáže vozem, který vzbuzuje touhu alespoň v tomto ohledu.
Design tedy nadobro opustíme a zamíříme pod kapotu. Zde zákazníci budou moci volit mezi základním 2,3litrovým čtyřválcem EcoBoost a pětilitrovým osmiválcem Coyote. Data s nimi spojená zatím nebyla upřesněna, dle automobilky ale obě pohonné jednotky výkonem překonají předchozí generaci. Znamená to tedy, že čtyřválec bude produkovat přes 314 koní, osmiválcem pak více než 460. V případě provedení Dark Horse pak má být minimem 500 koní.
Ford tentokrát zapracoval na tom, aby člověk od sebe jednotlivé verze rozeznal na první pohled. GT osazené osmiválcem tak disponuje výraznějšími bočními „kapsami“ v předním nárazníku, jenž jsou ovšem zaslepené. Průduch na kapotě je ovšem již funkční, stejně jako křídlo na zádi. Dark Horse pak ještě přihazuje výrazný čelní splitter, grafické polepy či unikátní 19palcová litá kola, která obouvají širší pneumatiky Pirelli Trofeo.
Uvnitř mohou zákazníci počítat s 12,4palcovým digitálním přístrojovým štítem, který může na přání doplnit 13,2palcová obrazovka multimédií. Od retrodesignu je tedy v interiéru upuštěno, výsledek znovu připomíná BMW řad 3 a 4 (po nedávném faceliftu), přičemž zmizela i většina tlačítek a ovládání je realizováno hlavně přes centrální dotykový displej. Dle Fordu si přitom tento krok vyžádali samotní zákazníci, komentáře fanoušků tomu ale zatím příliš neodpovídají. Znovu je mimo bavorské značky skloňována pouťovost.
Bude tedy opravdu zajímavé sledovat, jak klientela přijme jeden z asi nejvíce kontroverzních prvků, jakými kdy byl Mustang osazen, a sice elektronickou „driftovací“ brzdu. Ta na první pohled působí jako mechanická, ve skutečnosti nicméně jejím zatažením aktivujete elektromotory u zadních kol. Dle automobilky má přitom tento systém vzdělat nováčky v jízdě bokem, zatímco zkušeným řidičům umožní drifty na soutěžní úrovni.
Realitou ale nejspíše bude jen větší počet havárií či návštěv servisů kvůli haprující technice. Jelikož ale prodej odstartuje až příští rok v létě, pravdu se hned tak nedozvíme. Známé pak nejsou ani ceny, zákazníci nicméně mohou u každé motorizace a u každého provedení volit mezi šestistupňovým manuálem a desetistupňovým automatem. Pro základ jsou pak vyhrazena 17palcová kola, GT ale disponuje devatenáctkami a možností vyměnit je za dvacítky.
Lze už jen dodat, že stejně jako dříve se i tentokrát vrací na scénu jak fastback, tak kabriolet. V případě prvního zmíněného byla přitom protažena střešní linie, aby řidič mohl snadněji nastoupit a vystoupit v závodní helmě. To se hodí hlavně u verze Dark Horse, která standardně disponuje šestipístkovými brzdami Brembo a na přání může být ještě dovybavena unikátní křídlem s Gurneyho klapkou, tužšími pružinami a většími stabilizátory vpředu i vzadu.
Ford Mustang bude k mání v základu s 2,3litrovým čtyřválcem. Foto: Ford
Verzi GT osazenou osmiválcem lze rozpoznat již na první pohled. Foto: Ford
Totéž pak ostatně platí o provedení Dark Horse, které se zaměřuje na okruhovou jízdu. Foto: Ford
Také v sedmé generaci se kromě fastbacku vrátí i kabriolet. Foto: Ford
Automobilka mimo to vyvinula i šest závodních verzí, jenž se budou účastnit nejrůznějších šampionátů po celém světě. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejčtenější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024 - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.28. 22:21 - Lachende Bestien
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus