Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z nejrychlejších Bugatti všech dob si to rozdalo se dvěma extrémními motorkami, rozhodoval fotofiniš
27.12.2023 | Petr Miler
Říká si Super Sport a sklonit se v hierarchii výjimečných strojů francouzské značky musí už jen před derivátem zvaným Super Sport 300+. A se svými 1 600 koňmi je navzdory nemalé hmotnosti tak rychlé, že i mezi nejlepšími motocykly Kawasaki a Ducati marně hledá sobě rovného.
Auto vs. motorka, to je vděčné a zřejmě i věčné téma vášnivých debat příznivců rychlých kol od chvíle, kdy vznikly dva srovnatelné stroje těchto koncepcí. Neuzavřené zůstávají tyto debaty dodnes, zkušené benzinové palice se ale patrně snadno shodnou na tom, že výkonná motorka bývá díky svému poměru výkonu a hmotnosti i minimálnímu aerodynamickému odporu rychlejší v přímce, zatímco auto začne mít navrch, pokud do hry vstoupí trakce - akcelerace, brzdění, zatáčky, tam by měla mít čtyři kola navrch. Když se všechno spojí, bývá to auto (samozřejmě ne každé auto, ale nějaký rozumný sporťák), které kraluje na okruhu, zatímco motorky budou lepší ve sprintu.
Zní to jasně, platit to ale nemusí. Že stačí vzít dostatečně slabé auto, aby motorka vítězila všude, dojde každému, také ale stačí vzít dostatečně silné auto, aby motorka skoro vždy prohrála, jak ukazuje video níže. To si bere na paškál úchvatné Bugatti Chiron Super Sport, tedy jedno z nejrychlejších Bugatti všech dob s akcelerací z 0 na 400 km/h za 25 sekund a maximálkou omezenou na 440 km/h. A staví proti němu dvě extra „mašiny” - Kawasaki Ninja H2R a Ducati Panigale SP2.
Máme tu tedy 1 600 koní Chironu, který váží 1 995 kg, proti 309koňové Kawasaki vážící 216 kg a 216koňové Ducati s hmotností jen 195 kg. Motorky by tedy měly mít v přímce navrch navzdory pevnému startu, hlavně pak Kawasaki, jenže nemají. Jen jednou se Bugatti nepovedl start, v tu chvíli „kawárna” zvítězila, jakmile vše proběhlo optimálně, byl z toho fotofiniš a těsně druhé místo. Fandové motorek řeknou, že letmý start bude jasná výhra pro H2R, ale znovu ne, motorkám kolem 320 km/h dojde dech a Bugatti letí dál jako vrány ze známé písně jedné ostravské kapely. Je fascinující, jak rychlé Bugatti je, navíc je to pořád velmi komfortní, vlastně luxusní auto.
Překvapení tím ale nekončí, Kawasaki byla totiž nakonec nejlepší na brzdách, to by člověk nečekal. Ducati byla vždy poslední, jakkoli ne o moc, na tu byli soupeři v tomto klání až moc tvrdým oříškem. Ale podívejte se na to sami, je to výjimečné představení. Že nás jako primárně automobilisty vítězství Bugatti těší, asi nemusíme dodávat, ale i na rychlé motorky v akci se vždy podíváme rádi. Nakonec jsme na nich také kus života strávili...




Bugatti Chiron Super Sport je evidentně zcela mimořádné auto, ani extrémní motorky si na něm ve srovnání dynamiky v přímce nepřijdou. Foto: Bugatti
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 48 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva