Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kamera zachytila explozi elektrického auta při hašení, doslova jej roztrhala na kusy
2.9.2020 | Petr Prokopec
V podstatě jen holá karoserie zbavená vnitřních výplní i některých přišroubovaných částí zbyla z elektrického auta po jeho explozi. Tu můžeme vidět skoro na vlastní oči.
Počet nabízených elektromobilů soustavně narůstá, a tak rostou i jejich prodeje. Velkou radost z toho ovšem nemají hasiči, pro které je požár vozu s alternativním pohonem menší noční můrou. Problémem jsou především baterie, které mohou vzplanout i několik dní poté, co byl samotný vůz uhašen. Mimo jiné obsahují i vysoce reaktivní lithium, pročež celý proces hašení vyžaduje speciální postup.
Nejde přitom jen o zásah v místě požáru. Důležitá je i následná péče, neboť elektrifikované vozy resp. jejich baterie musí být minimálně 48 hodin po požáru sledovány. Při tom musí být zasypány pískem či ponořeny do nádrže s vodou. Tesla v tomto ohledu mluví o 12 tisících litrech vody, které jsou třeba k tomu, aby baterie znovu nevzplála. Vše se tedy časově neskutečně protahuje, což logicky vede také k růstu nákladů. A to ani nemluvíme o rozličných rizicích.
Aktuálně si můžeme posvítit na incident, který se odehrál před pár dny v Sanmingu v Jižní Číně. Jeden z elektrifikovaných modelů značky BAIC měl totiž problémy právě s baterií u dobíjecí stanice. Ze spodních částí vozu se nejprve vyvalil kouř, než došlo na požár. Ten začala likvidovat místní hasičská jednotka, nicméně během akce hatchback explodoval. Ke zranění přitom nedošlo jen zázrakem, neboť pár metrů od vozu se pohybovali lidé a výbuch byl opravdu silný.
Auto se ve zlomku sekundy rozletělo na kusy a jeho části skončily i několik metrů od něj. Pohled do nitra vozu po explozi pak ukazuje, že z interiéru nezbylo prakticky vůbec nic. Co přesně se v danou chvíli stalo, je stále předmětem vyšetřování, je však evidentní, že za problémem stojí baterie. I když v tuto chvíli není jisté, zda šlo o ryzí elektromobil nebo plug-in hybrid, benzin v podobných situacích neexploduje.
V Číně došlo při hašení elektrifikovaného hatchbacku na explozi jeho baterie, následky jsou opravdu drtivé. Foto: min marine@YouTube
Zdroj: min marine@YouTube přes Inside EVs
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva