Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kamera zachytila explozi elektrického auta při hašení, doslova jej roztrhala na kusy
2.9.2020 | Petr Prokopec
V podstatě jen holá karoserie zbavená vnitřních výplní i některých přišroubovaných částí zbyla z elektrického auta po jeho explozi. Tu můžeme vidět skoro na vlastní oči.
Počet nabízených elektromobilů soustavně narůstá, a tak rostou i jejich prodeje. Velkou radost z toho ovšem nemají hasiči, pro které je požár vozu s alternativním pohonem menší noční můrou. Problémem jsou především baterie, které mohou vzplanout i několik dní poté, co byl samotný vůz uhašen. Mimo jiné obsahují i vysoce reaktivní lithium, pročež celý proces hašení vyžaduje speciální postup.
Nejde přitom jen o zásah v místě požáru. Důležitá je i následná péče, neboť elektrifikované vozy resp. jejich baterie musí být minimálně 48 hodin po požáru sledovány. Při tom musí být zasypány pískem či ponořeny do nádrže s vodou. Tesla v tomto ohledu mluví o 12 tisících litrech vody, které jsou třeba k tomu, aby baterie znovu nevzplála. Vše se tedy časově neskutečně protahuje, což logicky vede také k růstu nákladů. A to ani nemluvíme o rozličných rizicích.
Aktuálně si můžeme posvítit na incident, který se odehrál před pár dny v Sanmingu v Jižní Číně. Jeden z elektrifikovaných modelů značky BAIC měl totiž problémy právě s baterií u dobíjecí stanice. Ze spodních částí vozu se nejprve vyvalil kouř, než došlo na požár. Ten začala likvidovat místní hasičská jednotka, nicméně během akce hatchback explodoval. Ke zranění přitom nedošlo jen zázrakem, neboť pár metrů od vozu se pohybovali lidé a výbuch byl opravdu silný.
Auto se ve zlomku sekundy rozletělo na kusy a jeho části skončily i několik metrů od něj. Pohled do nitra vozu po explozi pak ukazuje, že z interiéru nezbylo prakticky vůbec nic. Co přesně se v danou chvíli stalo, je stále předmětem vyšetřování, je však evidentní, že za problémem stojí baterie. I když v tuto chvíli není jisté, zda šlo o ryzí elektromobil nebo plug-in hybrid, benzin v podobných situacích neexploduje.




V Číně došlo při hašení elektrifikovaného hatchbacku na explozi jeho baterie, následky jsou opravdu drtivé. Foto: min marine@YouTube
Zdroj: min marine@YouTube přes Inside EVs
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 3 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 5 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 6 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 16:56 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB