Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kde se bere dynamika „superrychlého” Ferrari? Italové ukázali perly jeho techniky
11.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Superfast a je opravdu rychlé. Vděčí za to extrémním 800 koním jeho atmosférického dvanáctiválce, jen výkonem ale model 812 živ není.
Také vás Ferrari 812 Superfast fascinuje? Jde o jedno z posledních aut, které pohání ryze atmosférický dvanáctiválec. Jeho objem byl zvětšen z 6,3 na 6,5 litru a ždímá že sebe výkon 800 koní. Omezovač otáček zasahuje při 8 900 otáčkách a motor na cestě k němu zpívá nadpozemské serenády. Fascinující.
Podobně se snaží zapůsobit samotná automobilka, která při svých prezentacích stále více sahá po virtuální realitě a ukazuje filmová dílka, jež by pomalu mohla konkurovat hollywoodským produkcím. V případě jejích aut bychom raději viděli skutečná Ferrari, kterak popouští uzdu všem svým koníkům, když ale chcete osvětlit, kterak fungují „vnitřnosti“ vozu či prvky aktivní aerodynamiky, jinak to nejde.
Právě na tyto prvky je zaměřena trojice nových videí, jež maranellská automobilka pustila do světa a které nám představí nejen jízdní dynamiku, ale také pohonnou jednotku. A opomenuta není ani karoserie, kde funkce skutečně vládne formě. Nové Ferrari 812 Superfast vám tak sice do oka padnout nemusí, nicméně jak je patrné, každý záhyb, průduch nebo výdech je tu z určitého důvodu. Jelikož některé prvky jsou skutečně aktivní, je jejich účel duální - třeba klapky v zadním difuzoru jsou v nízkých rychlostech uzavřené a tak vzduch doslova obtéká záď. Jakmile však zvýšíte tempo, dojde k jejich otevření a vzduch tak míří dále za vůz.
Výsledkem těchto fíglů je snížení vztlaku a navýšení přítlaku, zejména na hnanou zadní nápravu. 812 Superfast má dále o 11 procent ostřejší řízení, kromě toho se o 18 procent vylepšila akcelerace a nepřekvapivě lepší jsou i brzdy, které vozu umožňují zastavit ze 100 km/h na 32 metrech. To oproti předchozímu F12 představuje o 2,5 metru kratší dráhu.
Zmínit můžeme také chytrou řídicí jednotku, která propojuje činnost systémů trakční kontroly, adaptivních tlumičů a řízené zadní nápravy. Ty zde navíc nejsou jen kvůli navýšení bezpečnosti, zároveň se mají postarat o zábavu řidiče a spolujezdce. Ten má k dispozici i vlastní displej, na nějž se možná zaměří příští video. Na jeho publikaci ale bude třeba chvíli vyčkat.
Nové Ferrari 812 Superfast se chlubí výkonným dvanáctiválcem či aktivní aerodynamikou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda