Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera bude k mání ještě letos, svou cenou vás ohromí
4.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský hybridní supersport zrychlí z klidu na 400 km/h za dvacet sekund. Na jeho pořízení si ovšem musíte připravit takřka 58 milionů korun.
Švédská automobilka Koenigsegg nikdy nepatřila mezi značky, které bychom mohli považovat za lidové. S novým modelem Regera však již dříve vysoko nastavenou laťku ještě pozdvihla. Oficiálně sice datum uvedení do prodeje ani cenu nezveřejnila, na webu mobile.de se ale objevila nabídka oficiálního dealera značky, podle níž si hybridní supersport můžete pořídit ještě letos. A známa je i cena - nemalých 2 100 010 Eur (cca 57 661 000 Kč). Tedy suma, která by vám vystačila hned na dva členy „Svaté trojice“, i když bez příplatků.
V případě skandinávského stroje si budeme muset vystačit jen s jedním vozem, který se navíc musí obejít bez klasické převodovky. Místo toho Regera dostala do vínku ústrojí Koenigsegg Direct Drive, které zjednodušeně řečeno předává na kola veškerý výkon hybridního ústrojí bez jakýchkoliv třecích ztrát. Kromě toho váží osmaosmdesát kilogramů, načež se hmotnost vozu s trojicí elektromotorů vyšplhala jen na 1 420 kg.
Vyjma oněch drátů a cívek se Regera spoléhá na pětilitrový osmiválec, přičemž celkový výkon narostl na 1 510 koní a točivý moment na 2 000 Nm. S touto silou přitom akcelerace ze 150 na 250 km/h zabere pouhé 3,2 sekundy. Vyjma toho máme k dispozici i údaj o sprintu z klidu na čtyřstovku, ke kterému vám postačí pouhých 20 s. Takové LaFerrari přitom potřebuje o pět sekund méně k dosažení mety 300 km/h.
Mimo mechanické ústrojí vám pak ona astronomická cena zaplatí rovněž zakázkový výfuk z produkce firmy Akrapovič či třeba plně robotizovanou karoserii, kdy otevírání dveří, kapot a zdířky pro dobíjení či nastavení křídla zvládnete na dálku skrze aplikaci. Zmínit můžeme také audio aparaturu se systémem Apple CarPlay nebo odlehčená sedadla s karbonovou skořepinou, jež lze elektricky nastavit v šesti směrech.
Ke svým majitelům se první vozy dostanou po prvním prosinci letošního roku, přičemž Koenigsegg dodává, že k mání bude pouze 80 exemplářů. To sice na první pohled vypadá jako velmi malé množství, na druhou stranu však Švédové celou svou dosavadní produkci mohou počítat jen na desítky kusů. Až tak omezenou sérií tedy Regera ve výsledku není.
Koenigsegg Regera se pyšní dramatickou vizáží, výkonným hybridním ústrojím a nově také astronomickou cenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
včera - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024 - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nejčtenější články
- K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové
12.4.2024 - Venku je asi poslední nový Ford svého druhu. Další spalovací hot hatch s manuálem stěží vznikne
12.4.2024 - Rusové ukázali další nový Moskvič. Silný obr pro 7 je větší než Kodiaq, jeho základ stojí jen 327 tisíc Kč
12.4.2024 - První šéf automobilky konečně říká, že spalovací auta bude prodávat tak dlouho, jak jen to bude legálně možné
12.4.2024 - Ford zlevnil další nechtěný elektromobil až o 140 tisíc Kč, i když už teď prodělává přes 900 tisíc na kuse
12.4.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.13. 07:05 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.12. 17:57 - PepaSFI
- BMW Divize 05.12. 16:43 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.12. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.12. 12:41 - abgx1
- Suzuki obecně 05.12. 11:39 - jarka
- Politický koutek 05.12. 09:55 - Stepan
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.11. 22:49 - Filip