Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 | Mirek Mazal
Ani nepříznivé podmínky nezbrzdí novou rodinnou raketu v roletu. I za mokra se s kufrem plným nákladu umí v běžném provozu pohybovat tempem supersportu.
Audi napíná zájemce o nový superkombík RS6 Avant až k prasknutí. Postupné odkrývání technických parametrů trvalo skoro rok, přesto první sériové kusy teprve míří k zákazníkům. Když se rodinná střela ukázala veřejnosti v plné parádě, mnohým bouchla brada o zem. Už dřívější generace tohoto stroje uměly ohromit, teprve provedení s interním označením C8 ale přijelo s drzým vzezřením krále levých pruhů.
Ostře řezaná maska s velkými nasávacími otvory budí oprávněný respekt, pod kapotou se skrývá čtyřlitrový osmiválec twin-turbo doplněný o 48voltový mild-hybrid. Celé ústrojí umí poslat na všechna kola až 600 koní (441 kW) výkonu a 800 Nm točivého momentu, jež přenáší osmistupňová automatická převodovka Tiptronic. Akcelerace na stovku je otázkou mžiku neboli 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost standardní verze byla omezena na 250 km/h, nicméně s pakety Dynamic a Dynamic Plus bude možné hraniční tempo posunout na 280, respektive 305 km/h.
Co čísla znamenají v praxi ukázal nizozemský kolega z Hartvoor Autos. Jednu z novinářských Audi RS6 C8 provětral po Autobahnu a natočil dynamiku naplňující známou frázi „tři sta z místa”. Ještě před zavřením řidičových dveří bylo od výfuků slyšet, že se máme na co těšit.
Burácející kombík vystřelil z parkoviště do rychlého pruhu německé dálnice a za chvíli bylo na digitálním tachometru 260 km/h. Provoz ani podmínky nepřály nerozvážným pokusům, přesto tachometr ukázal rychlost až 284 km/h. I na mokrém asfaltu tohle tempo auto zvládá jako nic - podvozek, motor i stěrače neměly jediný problém. Odvážnější testovací jezdec by vydoloval ještě více, auto nejevilo sebemenší známky opačného názoru, však se na to podívejte sami.










Audi RS6 C8 jede vážně skvěle, na požádání se přiblíží omezovači i v běžném provozu na mokru
Zdroj: hartvoorautosNL@Youtube
Bleskovky
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
před 9 hodinami
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
Nejnovější články
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
před hodinou
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
před 2 hodinami
Audi poprvé ukázalo svůj monopost F1 pro příští rok. Tedy vlastně jen barvy, tedy vlastně vůbec nic
před 4 hodinami
Japonská legenda dělá z obyčejných lidí milionáře, dodnes nejetá v ideální verzi má trhnout aukční rekord
před 5 hodinami
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
