KTM X-Bow 2013: čelní okno, dveře a pětiválcové turbo z Audi TT RS

Rakouská značka KTM nabídne od příštího roku novou, civilizovanější verzi modelu X-Bow, která kromě čelního skla dostane také dveře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

KTM X-Bow 2013: čelní okno, dveře a pětiválcové turbo z Audi TT RS

7.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

KTM X-Bow 2013: čelní okno, dveře a pětiválcové turbo z Audi TT RS

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rakouská značka KTM nabídne od příštího roku novou, civilizovanější verzi modelu X-Bow, která kromě čelního skla dostane také dveře.

S touto aktuální informací vyrukoval britský magazín Top Gear, který ji vytáhl ze Stefana Pierera, nejvyššího šéfa KTM AG. Ten v rozhovoru připustil, že aplikace nové konstrukce s čelním sklem není zdaleka tak jednoduchá, jako pouhé přišroubování plexiskla ke karbonovému monokoku, čmž patrně narážel na projekt Stratosferica od italské společnosti Montenergy, která umí přestavět X-Bow na „moderní interpretaci“ Lancie Stratos.

Podle Pierera je tovární zástavba předního okna značně komplikovanější. Kromě něj je totiž nutné vyrobit a namontovat ventilaci, která bude schopna v případě potřeby sklo odmlžit, nutné jsou také stěrače a jejich mechanizmus a firma navíc přemýšlí o elektrickém vyhřívání. Pokud vás napadá něco o působivé pozornosti k detailům, tak to není docela pravda. Tyto technické detaily jsou totiž nutnost, pokud chce KTM získat homologaci. Práce na voze bude o to více, že rakouská značka plánuje osadit X-Bow také párem dveří.

Při schvalování nového projektu se mluvilo rovněž o vyboulené střeše, která by změnila tento vůz na uzavřené kupé, nicméně schvalovací proces by byl natolik komplikovaný, že se KTM této myšlenky nakonec vzdalo. Místo toho nová verze X-Bow dostane něco na způsob slunečníku (čímž není jasné, jestli jde o látkovou nebo pevnou střechu), který se připojí k čelnímu oknu a bude použitelný do 130 km/h.

Nějaké další novinky? Jistě a možná dokonce ještě zajímavější než věci spojené se zvyšováním komfortu. Podle zatím nepotvrzených zpráv se chystá KTM zaútočit na kategorii LMP2 v Le Mans. Pomoci by měla nová pohonná jednotka, opět původem Audi, tentokrát se ale jedná o přeplňovaný pětiválec z TT RS o výkonu 340 koní a točivém momentu 450 newtonmetrů. Podle všeho je v motorovém prostoru roadsteru dost místa i pro něj a je více než pravděpodobné, že firma u původních výkonů nezůstane. Uvidíme už v příštím roce.


KTM X-Bow 2013: čelní okno, dveře a pětiválcové turbo z Audi TT RS - 1 - KTM XBow Stratosferica 01KTM X-Bow 2013: čelní okno, dveře a pětiválcové turbo z Audi TT RS - 2 - KTM XBow Stratosferica 02KTM X-Bow 2013: čelní okno, dveře a pětiválcové turbo z Audi TT RS - 3 - KTM XBow Stratosferica 03KTM X-Bow 2013: čelní okno, dveře a pětiválcové turbo z Audi TT RS - 4 - KTM XBow Stratosferica 04KTM X-Bow 2013: čelní okno, dveře a pětiválcové turbo z Audi TT RS - 5 - KTM XBow Stratosferica 05KTM X-Bow 2013: čelní okno, dveře a pětiválcové turbo z Audi TT RS - 6 - KTM XBow Stratosferica 06
Střechu na X-Bow dnes vyrábí italská firma Montenergy při jeho přestavbě na repliku Stratosu, rakouská značka ale bude muset absolvovat komplikovaný homologační proces vyžadující ventilaci nebo stěrače

Zdroj: Top Gear, GT Spirit

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek