Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kupé i8 nedostane verzi od divize M, podle BMW je to nesmysl
14.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejnadějněji vyhlížejících sporťáků BMW posledních let vysloveně volá po jiném, než tříválcovo-elektrickém pohonu. V Mnichově ale jeho křik nevyslyší.
Musíme uznat, že z hlediska přitahování zájmu publika zvládlo BMW odhalování nové i8 prakticky dokonale. Však jen částečně odlišně vyhlížející koncept téhož auta odhalilo už před více než dvěma léty a v mezičase nám něco z něj ukázalo tolikrát, že mnozí museli začít na označení „i8” házet šipky. Přesto, nebo možná i právě proto se sériová i8 stala jednou z nejsledovanějších novinek frankfurtského autosalonu, alespoň u nás, alespoň mezi vámi.
Do značné míry za to jistě mohl její zajímavý vzhled, který by klidně mohl vzít za své i označení ikonické M1 a málokdo by se zlobil. Proto se ještě před frankfurtskou premiérou začalo hovořit o tom, že právě po verzi od nejslavnější divze BMW tohle kupé volá. Zkrátka a jednoduše - hybridní pohon je jistě zajímavá hračka, ale když se pod kapotou usídlí pořádný motor a zbytek auta dostane adekvátní naladění...
Jenže nedostane. V rozhovoru s kolegy u Car Advice to až s nečekanou vehemencí popřeli hned dva vysoce postavení manažeři mnichovského koncernu. Šéf technické komunikace Cypselus von Frakenberg doslova řekl: „Nemyslím si, že by dávalo smysl míchat tyto dvě podznačky v jednom autě. Máme M, máme i a máme BMW.” Společný model podle něj prostě není nezbytný a konstatoval dokonce, že se „žádného 'M i' v budoucnu nedočkáme”.
Podobně rezolutní byl šéf produktových manažerů divize M Carsten Pries, který řekl, že jde o dvě zcela oddělené divize a neexistuje žádný pohyb technologií ani jedním směrem. Takže zkrátka zapomeňte, buď tříválcový hybrid, nebo nic, s konvenčním pohonem se pro i8 nepočítá...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


















Sériová i8 okouzlila Frankfurt, mnozí hned začali volat po konvenčně poháněné verzi. Vůz ale křídla neroztáhne, jiná než hybridní verze nepřijde
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 10 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 18:48 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
