Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kupé i8 nedostane verzi od divize M, podle BMW je to nesmysl
14.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejnadějněji vyhlížejících sporťáků BMW posledních let vysloveně volá po jiném, než tříválcovo-elektrickém pohonu. V Mnichově ale jeho křik nevyslyší.
Musíme uznat, že z hlediska přitahování zájmu publika zvládlo BMW odhalování nové i8 prakticky dokonale. Však jen částečně odlišně vyhlížející koncept téhož auta odhalilo už před více než dvěma léty a v mezičase nám něco z něj ukázalo tolikrát, že mnozí museli začít na označení „i8” házet šipky. Přesto, nebo možná i právě proto se sériová i8 stala jednou z nejsledovanějších novinek frankfurtského autosalonu, alespoň u nás, alespoň mezi vámi.
Do značné míry za to jistě mohl její zajímavý vzhled, který by klidně mohl vzít za své i označení ikonické M1 a málokdo by se zlobil. Proto se ještě před frankfurtskou premiérou začalo hovořit o tom, že právě po verzi od nejslavnější divze BMW tohle kupé volá. Zkrátka a jednoduše - hybridní pohon je jistě zajímavá hračka, ale když se pod kapotou usídlí pořádný motor a zbytek auta dostane adekvátní naladění...
Jenže nedostane. V rozhovoru s kolegy u Car Advice to až s nečekanou vehemencí popřeli hned dva vysoce postavení manažeři mnichovského koncernu. Šéf technické komunikace Cypselus von Frakenberg doslova řekl: „Nemyslím si, že by dávalo smysl míchat tyto dvě podznačky v jednom autě. Máme M, máme i a máme BMW.” Společný model podle něj prostě není nezbytný a konstatoval dokonce, že se „žádného 'M i' v budoucnu nedočkáme”.
Podobně rezolutní byl šéf produktových manažerů divize M Carsten Pries, který řekl, že jde o dvě zcela oddělené divize a neexistuje žádný pohyb technologií ani jedním směrem. Takže zkrátka zapomeňte, buď tříválcový hybrid, nebo nic, s konvenčním pohonem se pro i8 nepočítá...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


















Sériová i8 okouzlila Frankfurt, mnozí hned začali volat po konvenčně poháněné verzi. Vůz ale křídla neroztáhne, jiná než hybridní verze nepřijde
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- BMW Divize 12.14. 13:06 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
