Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Asterion: unikly další foky a detaily, nabídnout má až 900 koní
29.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka dostane pod kapotu hned tři elektromotory, s nimiž zvládne i „bezemisní“ jízdu. A také zcela nereálnou udávanou spotřebu.
Pokud zabrousíme do řecké mytologie, pak pod názvem Asterion najdeme hned dvě postavy. Ta první byla králem Kréty, který na sebe vzal podobu býka slunce, aby mohl lépe sloužit svému lidu. Druhá je mnohem známější, podle mnohých byl totiž Asterion ve skutečnosti obávaným Minotaurem, tedy napůl mužem a napůl býkem. Právě tato definice přitom na novinku Lamborghini sedí jako ulitá - nový model italské značky je totiž čistokrevným býkem jen z poloviny. Ta druhá již zavání moderními trendy, kterým vévodí dráty a cívky.
Napadl-li vás při předchozích slovech hybrid, pak jste udeřili hřebíček na hlavičku. Nové Lamborghini Asterion jím skutečně bude, přičemž ve svých útrobách skrývá kromě spalovacího motoru prozatím neznámého objemu (zřejmě ale půjde o 5,2litrový desetiválec) hned tři elektromotory. Výkon celé soustavy by díky tomu měl vyšplhat na extrémních 900 koní, což by vozu propůjčilo zřejmě extrémní jízdní dynamiku.
Žádná konkrétní fakta kromě výše zmíněných ovšem již s novými fotografie nedorazily. Zjevně si tak budeme muset počkat na čtvrteční zahájení pařížského autosalonu, i když nevylučujeme, že do té doby se nedočkáme nějakého výživnějšího úniku. V rámci spotřeby ovšem již teď počítáme s daty, která budou zcela jistě pocházet z ampérovského soudku. Jistotou je i nějaký ten dojezd čistě na elektřinu.
Po stránce technické by pak nový Asterion mohl stát na základech nového Lamborghini Huracán, což naznačují jak menší rozměry, tak boční profil. Zda ale skutečnost bude přesně taková, to je otázkou. Stejně jako můžeme prozatím spekulovat o tom, zda a případně kdy novinka dorazí do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.





Lamborghini Asterion má ve svých útrobách hned tři elektromotory, výkon tak vyšplhal na 900 koní
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 52 minutami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
