Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Centenario ve žluté ohromilo Američany, sluší mu nejvíc ze všech
10.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U výročního Lamba platí více než kdy jindy, že v jednoduchosti je krása. Třebaže kvůli žlutému laku více vystupují kontroverzní zadní partie.
Hned na rovinu musím přiznat, že Lamborghini Centenario se mi nelíbí. Nehledejte za tím závist, koneckonců za takový Reventón jsem ochoten odprodat všechny orgány, které nejsou potřeba k řízení. Nicméně u výročního modelu mi z vizuálního hlediska vadí podivná stylizace zádě. Chápu, že je zde kvůli aerodynamice a že Lambo často funkci nadřazuje nad design, nicméně v tomto ohledu a z mého úhlu pohledu zašla značka zbytečně moc daleko.
Názory na vzhled jsou ovšem ryze subjektivní, a tak je docela dobře možné, že mnou kritizované tvary budou právě vám blízké. Stejně jako čelní partie, které mi taktéž dvakrát nevoněly. Zde mne přitom dráždí dvoubarevné lakování, ve kterém byly všechny dosud nafocené exempláře vyvedeny. Nyní si ovšem můžeme prohlédnout kousek, který byl jako třetí „americké” Centenario dodán do Beverly Hills, kde vzbudil pozdvižení. A dá se to pochopit.
Majitel tohoto exempláře v vsadil pouze na jediné, čistě žluté lakování. A rozhodně dobře udělal. Pravda, i nadále zde zůstává černá záď, která naplno odhaluje strukturu karbonových vláken, z nichž je karoserie vyvedena. A je nutné říci, že u tohoto exempláře přitahuje nárazník s integrovaným difuzorem ještě více pohledů, neboť v záplavě žlutého laku působí opravdu výrazně.
Jak ale již bylo řečeno, názor na design si musí každý udělat sám. Po stránce technické ale již není co vozu vytknout. Máme zde totiž atmosférický 6,5litrový dvanáctiválec, který na všechna čtyři kola posílá 770 koní a 690 Nm. S tímto výkonem, točivým momentem a automatem IRS přitom Centenario zvládne zrychlit na stovku za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak překračuje 350 km/h.
Nic nového ale již o voze nelze dodat, snad kromě faktu, že automobilka přitom celkově vyrobila pouze dvacet kupátek a dvacet roadsterů, všechny exempláře ovšem byly rozebrány již dlouho před loňským oficiálním odhalením verze s pevnou střechou na autosalonu v Ženevě.
















Lamborghini Centenario žlutá stoprocentně sluší. Škoda jen, že nebyla použita také na zadní blatník s integrovaným difuzorem
Zdroj: DuPont Registry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
Hračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 29 minutamiK mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva