Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní
24.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Firma VF Engineering nadělila italskému býku kromě přeplňování také nové řízení motoru. Zbytek zůstává, levná tato úprava přesto není.
Na italské vozy s rozzuřeným býkem ve znaku si troufne málokterá tuningová firma. VF Engineering však mezi ně patří, přestože aktuálně její kreace nedostala do vínku extrémní bodykit, ale „pouze“ poladěný motorový prostor. V tom se objevuje kompresor Eaton TVS2300, který počítá s plnícím tlakem 7,5 psi a který zvedá výkon 5,2litrového desetiválce na 816 koní. Mimo to je možné počítat s točivým momentem 830 Nm, přičemž dle svých tvůrců by „baby Lambo“ mělo nabízet působivý zátah již od 2 300 otáček, tedy ještě dříve než v sérii.
Zcela jistě vylepšenou jízdní dynamikou se úpravce bohužel nepochlubil, dodává však, že kompresor dostal přednost na úkor turbodmychadla díky zaručení lineárnější dodávky výkonu. Kromě něj se přitom pod zadní víko nastěhovala kupříkladu nová vodní pumpa Bosch, duální chladicí systém, vylepšený rozvodový řemen či nové vzduchové filtry K&N. Vše pak rámuje přemapovaná řídicí jednotka od Hex Flash, přičemž tuneři dodávají, že od veškerých změn se můžete snadno vrátit k továrnímu nastavení.
Tím nám ale tisková zpráva firmy VF Engineering končí, dodat již můžeme pouze cenu. Ta byla vypočítána na 32 995 USD (837 500 Kč), což rozhodně není malá suma, zvláště když nezahrnuje instalaci. Na druhou stranu, kvůli té nemusíte do Kalifornie, úpravce totiž může celý kompresorový kit zaslat poštou a vy zde pouze oslovíte důvěryhodné mechaniky s alespoň nějakými zkušenostmi s podobnou prací. Další výhodou „šneka“ oproti turbu je totiž vcelku snadná montáž.









Lamborghini Huracán se u firmy VF Engineering dočkalo kompresoru a výkonu 816 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 31 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
