Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lamborghini Huracán vs. Ferrari 599 GTO a 911 Turbo S: nepodceňujte sílu hurikánu (videa)
8.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Huracán možná je „baby-Lambo”, praxe ale ukazuje, že tahle „bejbina” umí ve sprintu zatopit i hodně velkým jménům.
Lamborghini Huracán už nám mnohokrát dokázalo, že umí skoro létat. Ne, nenarážíme teď na nehodu českého stroje ve 313 km/h, to spíše na jeho výkony na okruhu i ve sprintech. Přesto mají mnozí tendenci tento stroj podceňovat - jako by snad objemný atmosféricky plněný motor, pohon všech kol a rychlá dvouspojka byly nějaké nevýhody.
Pochopitelně, není to nejrychlejší auto světa, a tak nestačí na všechny, přesto dosud nezavdalo žádný racionální důvod myslet si o něm něco jiného, než že jde o pekelně rychlý stroj. Však je to... hurikán. A důvod smýšlet o novém malém Lambu jinak vám nedáme ani dnes.
Jeden z jeho ruských majitelů jej totiž poměřil se dvěma stroji věru zvučných jmen. Prvním je sice starší, ale stále ohromující Ferrari 599 GTO. Svého času to bylo vůbec nejrychlejší silniční Ferrari všech dob, rychlejší než Enzo, a to i díky dvanáctiválci s výkonem 661 koní. Jenže doba pokročila a Lamborghini dnes doluje 610 koní z menšího desetiválce jakoby nic. Můžete předem křičet, že Lambo má výhodu pohonu všech kol, srovnání těchto aut se ale odehrálo v provozu na dálnici s letmým startem. A Ferrari stejně nestačilo. Pozoruhodné.
Tentýž člověk pak vyzval i známého krále sprintů všeho druhu, Porsche 911 Turbo S. Jeho maximální výkon 560 koní sice nezní dojemně, ale tohle je turbo a maximální výkon je jen část informace. Navíc je tu pohon všech kol a výchozí koncepce jak stvořená pro sprinty - motor za zadní nápravou s pohonem primárně zadní osy. Také v tomto souboji se Huracán zdá být předem ztracen, ale už tovární data jej nestaví do role outsidera (3,2 s/325 km/h u Lamba vs. 3,1 s/318 km/h u Porsche). A praxe? Podívejte se sami.
Přidejte si už zmíněný skvělý výkon na okruhu Top Gearu a máme z toho jasný závěr - dráždit tohle auto kdekoli a skoro s čímkoli může přinést nejedno zklamání... Více následuje.
Se starším koncernovým sourozencem Huracán tolik práce neměl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nejnovější články
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
včera
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
