Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Land Rover DC100 a DC100 Sport: první návrat domů v ohnivých odstínech
5.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Z konceptů DC100 a DC100 Sport se pomalu ale jistě stávají putovní exponáty cestující po světových autosalonech. Nově je Land Rover prezentuje v Dillí.
Nejdříve se ukázaly ve světové premiéře na frankfurtském podzimním autosalonu IAA, o pár měsíců později jsme je s drobnými úpravami viděli v Los Angeles. Nyní se dvě karosářské verze příštího Defenderu objevily na automobilové výstavě Dillí Motor Show v Indii. Zde ale opakované odhalení a první fyzická prezentace na asijském kontinentu docela dává smysl. S ohledem na fakt, že Jaguar a Land Rover patří pod perutě domácího koncernu Tata, jsou zde vlastně (snad jen vyjma Británie) více doma než kdekoli jinde.
Co je u těchto vozů nového? Krom výrazného laku nazvaného Firenze Red a bílé střechy dohromady nic. A zástupci Land Roveru mají k této změně i svůj příběh. Důvodem, proč dostala verze DC100 s pevnou střechou identickou barvu s offroad roadsterem DC100 Sport je ten, že lidé měli pocit, jakoby typ bez střechy byl příliš jiným automobilem, ačkoli automobilka chtěla odlišnými odstíny pouze zdůraznit možnou variabilnost příštího Defenderu.
Na první pohled to možná vypadá jako nepochopitelná malichernost, ale na druhou stranu je počínání Land Roveru zřejmé. Firma si uvědomuje, že nástupce legendárního terénního stroje bude možná vyráběn v prakticky nezměněné podobě až dvě dekády (skoro trojnásobek běžného času), jelikož designový tradicionalismus se časem stal poznávacím znamením i jednou z hlavních charakterových vlastností Defenderu. Proto Land Roveru tolik záleží na mínění potenciální klientely.
Land Rover má na to ještě relativně dost času, protože výrobu nového Defenderu chce vypustit až v roce 2015. Stejně tak ale nechce riskovat ztrátu konzervativního jádra fanoušků a majitelů a tak ponechá současný vůz ve výrobě až do roku 2017.





Land Rover potřeboval zdůraznit, že DC100 a verze Sport nejsou jiná auta, ale pouze jiné verze téhož vozu. Tak proto ta stejná barva.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez těsně poražen Acostou včera 17:23
- Salač postoupil v Maďarsku přímo do Q2 včera 17:11
- Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera včera 12:25
- Úvod na nové trati patřil Marcu Marquezovi včera 12:04
- Petr Najman a jeho tým se rozešli 21.8.2025
Nejnovější články
Tenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
před 8 hodinamiDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
před 10 hodinamiMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 11 hodinamiČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva