Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Land Rover DC100 a DC100 Sport: první návrat domů v ohnivých odstínech
5.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Z konceptů DC100 a DC100 Sport se pomalu ale jistě stávají putovní exponáty cestující po světových autosalonech. Nově je Land Rover prezentuje v Dillí.
Nejdříve se ukázaly ve světové premiéře na frankfurtském podzimním autosalonu IAA, o pár měsíců později jsme je s drobnými úpravami viděli v Los Angeles. Nyní se dvě karosářské verze příštího Defenderu objevily na automobilové výstavě Dillí Motor Show v Indii. Zde ale opakované odhalení a první fyzická prezentace na asijském kontinentu docela dává smysl. S ohledem na fakt, že Jaguar a Land Rover patří pod perutě domácího koncernu Tata, jsou zde vlastně (snad jen vyjma Británie) více doma než kdekoli jinde.
Co je u těchto vozů nového? Krom výrazného laku nazvaného Firenze Red a bílé střechy dohromady nic. A zástupci Land Roveru mají k této změně i svůj příběh. Důvodem, proč dostala verze DC100 s pevnou střechou identickou barvu s offroad roadsterem DC100 Sport je ten, že lidé měli pocit, jakoby typ bez střechy byl příliš jiným automobilem, ačkoli automobilka chtěla odlišnými odstíny pouze zdůraznit možnou variabilnost příštího Defenderu.
Na první pohled to možná vypadá jako nepochopitelná malichernost, ale na druhou stranu je počínání Land Roveru zřejmé. Firma si uvědomuje, že nástupce legendárního terénního stroje bude možná vyráběn v prakticky nezměněné podobě až dvě dekády (skoro trojnásobek běžného času), jelikož designový tradicionalismus se časem stal poznávacím znamením i jednou z hlavních charakterových vlastností Defenderu. Proto Land Roveru tolik záleží na mínění potenciální klientely.
Land Rover má na to ještě relativně dost času, protože výrobu nového Defenderu chce vypustit až v roce 2015. Stejně tak ale nechce riskovat ztrátu konzervativního jádra fanoušků a majitelů a tak ponechá současný vůz ve výrobě až do roku 2017.





Land Rover potřeboval zdůraznit, že DC100 a verze Sport nejsou jiná auta, ale pouze jiné verze téhož vozu. Tak proto ta stejná barva.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Elektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 3 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 4 hodinamiDrahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva