Land Rover Discovery slaví milion vyrobených vozů, cestou do Číny

Na světě je miliontý LR Dicovery, takže továrna britské automobilky v Solihullu může slavit. A udělá to dosti originálním způsobem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Land Rover Discovery slaví milion vyrobených vozů, cestou do Číny

29.2.2012 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Land Rover Discovery slaví milion vyrobených vozů, cestou do Číny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na světě je miliontý LR Dicovery, takže továrna britské automobilky v Solihullu může slavit. A udělá to dosti originálním způsobem.

Anglický výrobce se rozhodl tento počin oslavit expedicí právě tohoto miliontého Discovery z Birmighamu do Pekingu. Během padesáti dnů zdolají tři vozy tohoto typu více jak osm tisíc kilometrů a projedou více než desítkou zemí Evropy a centrální Asie. Jejich cesta pak vyvrcholí 23. dubna příjezdem do dějiště pekingského autosalonu.

Výroba miliontého vozu LR Discovery přichází 23 let po prvním uvedení tohoto modelu na trh. Discovery nasbíralo za tu dobu více než 200 ocenění a i v loňském roce lámal tento vůz rekordy - ve 170 zemích světa se prodalo více jak 45 000 exemplářů. Z hlavních závodů ve středozápadní Anglii se vyváží více než 83 % celkové produkce. Historie tohoto off-roadu je opravdu hohatá, proto připojujeme její milníky.


Land Rover Discovery slaví milion vyrobených vozů, cestou do Číny - 1 - Land Rover Discovery 1 milion 01Land Rover Discovery slaví milion vyrobených vozů, cestou do Číny - 2 - Land Rover Discovery 1 milion 02Land Rover Discovery slaví milion vyrobených vozů, cestou do Číny - 3 - Land Rover Discovery 1 milion 03Land Rover Discovery slaví milion vyrobených vozů, cestou do Číny - 4 - Discovery1000000
Miliontý Discovery si užil chvíle slávy ve výrobě, teď už se ale chystá do Pekingu

Stručná historie modelové řady Discovery

Discovery I

1987 - Uděleno povolení k vývoji třetího modelu Land Roveru. Pod krycím jménem Project Jay (projekt Sojka) se první Land Rover navrhuje čistě pomocí technologií CAD.

1989 - Discovery je v září představeno na autosalonu ve Frankfurtu jako třídveřový vůz poháněný turbodieselem s nejmodernějším chlazením a přímým vstřikováním.

1990 - Uvedení pětidveřové varianty. Oba modely mají světle modré interiéry navržené společností Conran Design Group, jejichž součástí byla i přenosná cestovní taška přes rameno, která má dnes sběratelskou hodnotu.

1993 - Zahájena výroba speciálně prodlouženého Discovery s rozvorem 116 palců. Má sloužit záchranářům jako ambulance rychlé reakce do všech terénů.

1994 - Discovery získává novou tvář: větší přední světla, další zadní světla, výkonnější motor a silnější manuální převodovku. Zároveň se Discovery začíná prodávat v USA.

1995 - Land Rover poprvé zdolává pomyslnou laťku 100 000 vyrobených vozů za rok; Discovery se prodává nejvíce. Celkově se vyrobilo 392 443 vozů Discovery první generace.

Discovery II

1998 - Po celém světě jezdí první dvě výrobní verze Discovery druhé série a model je představen také na autosalonu v Paříži.

1998 - Druhá generace Discovery má stejný rozvor náprav o 100 palcích, ale je celkově delší, díky čemuž může být třetí řada sedadel natočena po směru jízdy. Vůz pohání nový turbodieselový pětiválec.

1998 - Tři vozy druhé série absolvují jako doprovod rallye Paříž-Dakar, z nichž jeden skončí na 31. místě.

1999 - Discovery se stává prvním SUV s dvěma čelními airbagy pro osoby na předních sedadlech.

1999 - Aktivní stabilizace karoserie v zatáčkách využívá elektronicky řízeného systému torzních tyčí ke snížení náklonu vozidla (RSC). Volitelné samonivelační zadní vzduchové pérování nahrazuje na některých trzích konvenční ocelové součástky.

2001 - Funkce diferenciálu s uzávěrkou přebírá technologie HDC pro jízdu ze svahu a systémy kontroly trakce.

2003 - Discovery se vyrábí s větším motorem typu Thor V8 s objemem 4,6 litru z Range Roveru.

2004 - Ke konci výroby druhé série se vozy Discovery stávají čím dál luxusnějším zbožím, zároveň nepřicházejí ani o jednu ze svých schopností. Edice Landmark je vybavena koženým interiérem, dvojitou prosklenou střechou, měničem CD a vyhřívaným předním sklem. Celkem se mezi lety 1999-2004 vyrobilo 278 570 vozů druhé série.

Discovery 3/LR3

2003 - Při vývoji třetí série se testuje 75 prototypů po celém světě za teploty od -30 do +50 stupňů Celsia.

2004 - Discovery 3, v USA známý též jako LR3, je představen na autosalonu v New Yorku.

2004 - Discovery 3 disponuje plně nezávislým vzduchovým pérováním a spolu s inovativním systémem vykřížení nabízí větší možnosti offroadu. Pohání jej nový turbodieselový motor 2,7 V6.

2005 - Systém Terrain Response, díky němuž lze rychle vybrat nastavení vozidla pro různé podmínky offroadu, získává od amerického časopisu Popular Science ocenění „Best of What’s New“ (nejlepší ze světa novinek).

2005 - Discovery 3 slouží jako základ pro nový, čtvrtý model Land Roveru - Range Rover Sport.

2008 - Systém Terrain Response získává prestižní ocenění Queen’s Award for Enterprise v kategorii Inovace.

2009 - Discovery 3 si za dobu svého provozu vysloužil více než 100 ocenění ze zemí z celého světa. Za pět let se vyrobilo 220 057 vozů.

Discovery 4/LR4

2009 - Nový třílitrový turbodiesel V6 se sekvenčním přeplňováním zajišťuje úsporu paliva a snížení emisí CO2 asi o 10 procent. Zároveň oproti předchozímu motoru o objemu 2,7 litru jsou výkon a točivý moment přibližně o třetinu vyšší.

2009 - K bezpečnostním systémům čtvrté série patří stabilizace přívěsu, asistenční funkce pro couvání s přívěsem, regulace nedotáčivosti vozidla, systém automatického přepínání dálkových světel a pět vnějších kamer pro lepší viditelnost.

2011 - Šestirychlostní automatickou převodovku nahrazuje osm rychlostních stupňů, které umožňují větší úsporu, lepší výkon a nižší emise.

2012 - Po nasbírání více než 50 ocenění po celém světě si čtvrtá série připisuje další zásadní úspěch: Byl vyroben miliontý vůz Land Rover Discovery.

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.