Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Levné „americké Ferrari” je po přeletu oceánu trochu zklamání, EU se na něm vyřádila dosyta
9.11.2021 | Petr Prokopec
Cestou přes oceán navíc podražilo takřka o milion korun, takže i když není drahé, také v tomto smyslu ztratilo část svého kouzla. Horší je ale fakt, že pozbylo části výkonu, dynamiky i zvukového projevu.
Před měsícem Chevrolet definitivně oznámil příchod evropské verze Corvette C8, což je nepochybně pozitivní, tisková zpráva ale přinesla i zklamání. Zásadním problém je v tom, že je pomalejší než americké provedení. To s paketem Z51 zvyšujícím výkon na 502 koní zvládá stovku za 2,9 sekundy a v základu jej pořídíte za méně než 60 tisíc dolarů (cca 1,3 milionu korun). Za takové peníze v Evropě nekoupíte ani základní Porsche Cayman, které je menší, slabší i pomalejší.
Vedle evropské Corvette C8 však malé kupé z Zuffenhausenu již vypadá smysluplněji. Cestou přes oceán americký supersport řádně podražil a třeba v takovém Německu startuje na 86 900 Eurech (2,2 milionu Kč). Je sice pravdou, že v té chvíli automaticky dostáváte zmiňovaný paket Z51, ovšem to je jen slabá útěcha. Zvláště když na zvýšený výkon lze zapomenout, místo toho se evropské hlukové a emisní normy postaraly o jeho snížení na 482 koní.
Protipólem tohoto výkonu je hmotnost 1 684 kilogramů, která již není tak nízká. Vlastně tak nepřekvapí, že akcelerace není až tak oslnivá jako za velkou louží. Chevrolet uvádí 3,5 sekundy, na novém videu je však Corvette C8 dokonce ještě o dvě desetiny pomalejší. Dvoustovku pak pokoří za 13,9 sekundy, čímž odstup od amerického provedení ještě narůstá. Varianta s 502 koňmi totiž na danou disciplínu zvládá za necelých 13 sekund, navíc zní lépe.
Zámořské klientele tedy můžeme dále závidět, zvláště když si brzy bude moci pořídit i novou variantu Z06. Ta dostala do vínku odlišný 5,5litrový atmosférický osmiválec, jehož 670 koní kupé dotlačí na stovku dokonce za 2,6 sekundy a na čtvrtmíli za 10,6 sekundy. Tím je poraženo nejen standardní provedení, které na druhou zmíněnou disciplínu potřebuje 11,2 sekundy, ale i Z06 minulé generace, jež sprinty na 400 metrů zvládalo za 10,95 sekundy.
Zda se toto provedení dostane do Evropy, zatím nebylo potvrzeno. Ostatně i Američané si na novinku budou muset počkat, její výroba odstartuje až v létě příštího roku. Pokud tedy Z06 nakonec na starý kontinent zamíří, dříve než v roce 2023 tuto variantu neočekáváme. Přičemž je jasné, že zmiňované odlišné standardy bude muset Chevrolet akceptovat také v tomto případě, což znovu vyústí v utlumení potenciálu.






Evropská Corvette C8 je sice oproti té americké lépe vybavená, ovšem platit za ni budete daleko více než v zámoří. Počítat pak musíte s nižším výkonem i horší dynamikou. Foto: Chevrolet
Zdroje: Motorsport Magazine@YouTube, Corvette Forum
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před hodinouPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejnovější články
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před hodinouPorsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 2 hodinamiNové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 4 hodinamiV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 5 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva