Levné „americké Ferrari” je po přeletu oceánu trochu zklamání, EU se na něm vyřádila dosyta

Cestou přes oceán navíc podražilo takřka o milion korun, takže i když není drahé, také v tomto smyslu ztratilo část svého kouzla. Horší je ale fakt, že pozbylo části výkonu, dynamiky i zvukového projevu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Levné „americké Ferrari” je po přeletu oceánu trochu zklamání, EU se na něm vyřádila dosyta

9.11.2021 | Petr Prokopec

Levné „americké Ferrari” je po přeletu oceánu trochu zklamání, EU se na něm vyřádila dosyta

/

Foto: Chevrolet

Cestou přes oceán navíc podražilo takřka o milion korun, takže i když není drahé, také v tomto smyslu ztratilo část svého kouzla. Horší je ale fakt, že pozbylo části výkonu, dynamiky i zvukového projevu.

Před měsícem Chevrolet definitivně oznámil příchod evropské verze Corvette C8, což je nepochybně pozitivní, tisková zpráva ale přinesla i zklamání. Zásadním problém je v tom, že je pomalejší než americké provedení. To s paketem Z51 zvyšujícím výkon na 502 koní zvládá stovku za 2,9 sekundy a v základu jej pořídíte za méně než 60 tisíc dolarů (cca 1,3 milionu korun). Za takové peníze v Evropě nekoupíte ani základní Porsche Cayman, které je menší, slabší i pomalejší.

Vedle evropské Corvette C8 však malé kupé z Zuffenhausenu již vypadá smysluplněji. Cestou přes oceán americký supersport řádně podražil a třeba v takovém Německu startuje na 86 900 Eurech (2,2 milionu Kč). Je sice pravdou, že v té chvíli automaticky dostáváte zmiňovaný paket Z51, ovšem to je jen slabá útěcha. Zvláště když na zvýšený výkon lze zapomenout, místo toho se evropské hlukové a emisní normy postaraly o jeho snížení na 482 koní.

Protipólem tohoto výkonu je hmotnost 1 684 kilogramů, která již není tak nízká. Vlastně tak nepřekvapí, že akcelerace není až tak oslnivá jako za velkou louží. Chevrolet uvádí 3,5 sekundy, na novém videu je však Corvette C8 dokonce ještě o dvě desetiny pomalejší. Dvoustovku pak pokoří za 13,9 sekundy, čímž odstup od amerického provedení ještě narůstá. Varianta s 502 koňmi totiž na danou disciplínu zvládá za necelých 13 sekund, navíc zní lépe.

Zámořské klientele tedy můžeme dále závidět, zvláště když si brzy bude moci pořídit i novou variantu Z06. Ta dostala do vínku odlišný 5,5litrový atmosférický osmiválec, jehož 670 koní kupé dotlačí na stovku dokonce za 2,6 sekundy a na čtvrtmíli za 10,6 sekundy. Tím je poraženo nejen standardní provedení, které na druhou zmíněnou disciplínu potřebuje 11,2 sekundy, ale i Z06 minulé generace, jež sprinty na 400 metrů zvládalo za 10,95 sekundy.

Zda se toto provedení dostane do Evropy, zatím nebylo potvrzeno. Ostatně i Američané si na novinku budou muset počkat, její výroba odstartuje až v létě příštího roku. Pokud tedy Z06 nakonec na starý kontinent zamíří, dříve než v roce 2023 tuto variantu neočekáváme. Přičemž je jasné, že zmiňované odlišné standardy bude muset Chevrolet akceptovat také v tomto případě, což znovu vyústí v utlumení potenciálu.


Levné „americké Ferrari” je po přeletu oceánu trochu zklamání, EU se na něm vyřádila dosyta - 1 - Chevrolet Corvette C8 2021 EU verze 01Levné „americké Ferrari” je po přeletu oceánu trochu zklamání, EU se na něm vyřádila dosyta - 2 - Chevrolet Corvette C8 2021 EU verze 02Levné „americké Ferrari” je po přeletu oceánu trochu zklamání, EU se na něm vyřádila dosyta - 3 - Chevrolet Corvette C8 2021 EU verze 04Levné „americké Ferrari” je po přeletu oceánu trochu zklamání, EU se na něm vyřádila dosyta - 4 - Chevrolet Corvette C8 2021 EU dalsi 01Levné „americké Ferrari” je po přeletu oceánu trochu zklamání, EU se na něm vyřádila dosyta - 5 - Chevrolet Corvette C8 2021 EU dalsi 03Levné „americké Ferrari” je po přeletu oceánu trochu zklamání, EU se na něm vyřádila dosyta - 6 - Chevrolet Corvette C8 2021 EU dalsi 05
Evropská Corvette C8 je sice oproti té americké lépe vybavená, ovšem platit za ni budete daleko více než v zámoří. Počítat pak musíte s nižším výkonem i horší dynamikou. Foto: Chevrolet

Zdroje: Motorsport Magazine@YouTube, Corvette Forum

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.