Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lexus GS F má dostat přeplňovaný pětilitrový osmiválec
7.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lexus od představení nové generace sedanu GS příchod jeho ostré verze F opakovaně odmítá, stejně tak ale jeho budoucí existenci opakovaně naznačuje. Jaká je pravda?
Na smysluplné posouzení toho, co je fakt a co fikce, je zatím příliš brzy, máme-li si však na jednu z možností vsadit, pak preferujeme tu, že GS F opravdu vznikne. A Lexus si s námi nyní jen hraje. Od představení nového „géesa” sice tvrdí, ze ostrá verze F není na stole, vedle toho ale jeho technici říkají, že snadno pojme pětilitrový desetiválec. Nejnověji navíc k tomuto tématu promluvil i sám šéf Toyoty, vlastníka značky Lexus, a ani on se k existenci GS F rozhodně nestaví odmítavě.
„Chci, aby se Lexus stal značkou preferovanou těmi nejnáročnějšími řidiči. Nebojte se tedy, že by výkonné Lexusy jako modely F Sport a F zmizely z povrchu zemského,” prohlásil Akio Toyoda v souvislosti se spekulacemi okolo modelu GS F. A nemyslíme si, že by se nejvyšší muž Toyoty vyjadřoval takto, pokud by věděl, že z modelu typu GS F nic nebude.
Automobilka se navíc rozhodla prezentovat GS jako takové jako řidičské auto a věrohodnosti podobných proklamací by jistě prospěla už existence ostrého provedení, třebaže by se z něho samého nestal žádný prodejní hit. O tom, že by vzniknout měl, navíc svědčí i nejnovější spekulace, které na světlo světa vynesl americký magazín Inside Line. Podle jeho zdrojů je prý GS F hotovou věcí, místo amosféricky plněného desetiválce z modelu LFA ale má dostat pětilitrový osmiválce dopovaný kompresorem. Výsledný výkon má činit okolo 550 koní, což by stačilo na stíhání tradičního premianta této třídy, BMW M5.
Doufejme, že nám trochu více Lexus naznačí na autosalonu ve Frankfurtu, kde se prý nové GS nakonec představí nejen ve výchozím provedení 350, ale i ve verzích 450h a F Sport.






Stále ještě čerstvě představený Lexus GS 350
Zdroj: Inside Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 5 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 6 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 8 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 9 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub