Lotus Evora GTE Road Car: ostrá silniční verze realitou

Lotus potvrdil očekávané - do Frankfurtu přiveze nejen téměř 150 vylepšení pro běžnou Evoru, ale i její zbrusu novou verzi GTE Road Car. S více než 420 koňmi a základy v závodním provedení půjde o dosud nejostřejší silniční Evoru vůbec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lotus Evora GTE Road Car: ostrá silniční verze realitou

16.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lotus Evora GTE Road Car: ostrá silniční verze realitou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lotus potvrdil očekávané - do Frankfurtu přiveze nejen téměř 150 vylepšení pro běžnou Evoru, ale i její zbrusu novou verzi GTE Road Car. S více než 420 koňmi a základy v závodním provedení půjde o dosud nejostřejší silniční Evoru vůbec.

Již před více než měsícem jsme v souvislosti s avizem šéfa Lotusu Danyho Bahara o chystaném faceliftu modelu Evora zmínili i spekulace, které obcházely možné brzké odhalení jeho varianty GT. Ta se měla stát ještě ostřejším provedením než je verze S a s více než 400 koňmi výkonu zatopit i výkonově lépe disponované konkurenci.

Od včera je jasné, že tyto spekulace byly pravdivé, a to takřka do puntíku. Lotus totiž oznámil, že již na Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach, který se koná na konci tohoto týdne, přiveze koncept nazvaný Evora GTE Road Car. Název je tak nakonec o písmenko delší (ono GT ani nedávalo moc smysl, evokovalo by více cestovní než sportovní zaměření, označení GTE přitom odpovídá závodní verzi se stejným přídomkem určené pro stejně pojmenovanou kategorii vytrvalostních závodů Le Mans Series) a i výkon bude o něco větší. Automobilka zatím nebyla zcela konkrétní, ale zmínila, že výkon bude pocházet z derivátu závodního motoru (tj. zřejmě atmosféricky plněného) a bude vyšší než 426 koní.

To zní příjemně, další známé specifikace ale potěší jen někoho. Standardní použití sekvenční převodovky postavené na bázi té manuální zní trochu děsivě (známe nešťastné SMG...), odlehčená stavba je už o poznání příjemnější zprávou. Prohlédnout si můžeme i první obrázek vozu, který jasně ukazuje na využití sníženého podvozku, agresivněji působících nárazníků, upravených blatníků se vstupy resp. výstupy chladícího vzduchu a výrazného zadního spojleru. Zmínka padla i o použitých kolech, ovšem zcela přesná není - půjde o disky neznámých rozměrů s prý ultralehkou konstrukcí, centrální maticí a polozávodními pneumatikami Pirelli P-Zero Corsa.

Lotus zdůrazňuje, že vůz je opravdu zatím jen jedinečným konceptem, za nás ale nemáme už s ohledem na související vyjádření šéfa firmy (že jde o vůz, který vyplní prostor mezi Evorou a chystanými supersporty...) pochyb o tom, že se v této či obdobné podobě bude vyrábět. Ať už se z Evory GTE vyloupne cokoli, máme se na co těšit. A pokud se již nyní nemůžete dočkat jejího představení, zkuste si přečíst naše dosavadní testy Lotusu Evora - vyzkoušeli jsme jak výchozí provedení, tak ostřejší variantu S.


Lotus Evora GTE Road Car: ostrá silniční verze realitou - 1 - Lotus Evora GTE Road Car Concept
Lotus Evora GTE Road Car Concept zatím takto

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.