Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus urovnal spor s Danym Baharem a zaměstnal bývalého šéfa PSA
23.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Obě protistrany stáhly své žaloby a dospěly k mimosoudnímu vyrovnání. Lotus se tak konečně může plně soustředit na vývoj nového Espritu.
O britské automobilce jsme se v posledních měsících zmiňovaly hlavně v souvislosti s jejími plány do budoucna. Tak trochu přitom bylo pozapomenuto na nedávnou minulost, která byla ve znamení střídání stráží. V roce 2012 totiž tradiční značku převzalo od automobilky Proton sdružení DRB-Hicom. To přitom okamžitě vyrazilo tehdejšího ředitele Danyho Bahara s tím, že zneužil firemní peníze na soukromé účely.
Odpověď na sebe nedala dlouho čekat, přičemž namísto kajícného přiznání Bahar vyrazil do protiútoku - Lotus zažaloval o 6,7 milionu liber (cca 221,1 milionů korun) za neférové jednání. Tento krok i požadavek se přitom zdály být sotva uvěřitelnými, bývalý ředitel Lotusu však k jejich učinění zjevně měl právo - aktuálně se zdá, že to s oním zneužíváním nemuselo být až tak horké.
Pouhý měsíc před zasedáním nejvyššího soudu v Londýně totiž obě strany stáhly své žaloby a přistoupily k mimosoudnímu vyrovnání. To by přitom mělo zahrnovat jen potřesení rukou, nikoliv jakékoliv finanční kompenzace. Jak Bahar, tak i Lotus tedy momentálně pouze vyrovnají své účty u právníků, tím však jakékoliv pře končí.
Toto je dobrá zpráva především pro automobilku, která se momentálně snaží opět vrátit na výsluní. Mnoho lidí by totiž hrozba žaloby mohla odradit od pouhé návštěvy showroomu. DRB-Hicom přitom v minulém roce oznámilo, že do Lotusu již investovalo 100 milionů GBP (3,3 mld. Kč). Dalších 10 mil. liber (330 milionů korun) pak navíc dodala britská vláda.
V brzké době bychom se tak mohli dočkat dlouho zvažovaného rozšíření portfolia, z původní pětice konceptů, které vznikly právě pod Baharovou taktovkou, však Lotus hodlá uvést do prodeje jen jeden. A sice model Esprit. Na jeho vývoj - i na další aktivity firmy - pak bude nově dohlížet Jean-Mark Gales, bývalý ředitel PSA Peugeot-Citroën.




Dany Bahar se již může začít opět usmívat. Veškeré tahanice mezi ním a Lotusem totiž byly mimosoudně vyrovnány
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 8 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.14. 13:57 - Snowman000
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
