Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus urovnal spor s Danym Baharem a zaměstnal bývalého šéfa PSA
23.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Obě protistrany stáhly své žaloby a dospěly k mimosoudnímu vyrovnání. Lotus se tak konečně může plně soustředit na vývoj nového Espritu.
O britské automobilce jsme se v posledních měsících zmiňovaly hlavně v souvislosti s jejími plány do budoucna. Tak trochu přitom bylo pozapomenuto na nedávnou minulost, která byla ve znamení střídání stráží. V roce 2012 totiž tradiční značku převzalo od automobilky Proton sdružení DRB-Hicom. To přitom okamžitě vyrazilo tehdejšího ředitele Danyho Bahara s tím, že zneužil firemní peníze na soukromé účely.
Odpověď na sebe nedala dlouho čekat, přičemž namísto kajícného přiznání Bahar vyrazil do protiútoku - Lotus zažaloval o 6,7 milionu liber (cca 221,1 milionů korun) za neférové jednání. Tento krok i požadavek se přitom zdály být sotva uvěřitelnými, bývalý ředitel Lotusu však k jejich učinění zjevně měl právo - aktuálně se zdá, že to s oním zneužíváním nemuselo být až tak horké.
Pouhý měsíc před zasedáním nejvyššího soudu v Londýně totiž obě strany stáhly své žaloby a přistoupily k mimosoudnímu vyrovnání. To by přitom mělo zahrnovat jen potřesení rukou, nikoliv jakékoliv finanční kompenzace. Jak Bahar, tak i Lotus tedy momentálně pouze vyrovnají své účty u právníků, tím však jakékoliv pře končí.
Toto je dobrá zpráva především pro automobilku, která se momentálně snaží opět vrátit na výsluní. Mnoho lidí by totiž hrozba žaloby mohla odradit od pouhé návštěvy showroomu. DRB-Hicom přitom v minulém roce oznámilo, že do Lotusu již investovalo 100 milionů GBP (3,3 mld. Kč). Dalších 10 mil. liber (330 milionů korun) pak navíc dodala britská vláda.
V brzké době bychom se tak mohli dočkat dlouho zvažovaného rozšíření portfolia, z původní pětice konceptů, které vznikly právě pod Baharovou taktovkou, však Lotus hodlá uvést do prodeje jen jeden. A sice model Esprit. Na jeho vývoj - i na další aktivity firmy - pak bude nově dohlížet Jean-Mark Gales, bývalý ředitel PSA Peugeot-Citroën.




Dany Bahar se již může začít opět usmívat. Veškeré tahanice mezi ním a Lotusem totiž byly mimosoudně vyrovnány
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1