Majitel ikonického Porsche pro dva ukázal, jak lze ze sporťáku udělat praktické auto

Ikona z Zuffenhausenu sice měří na délku skoro stejně jako Škoda Octavia, běžně ale pobere jen 76 litrů nákladu. Může však být i o poznání praktičtější, pokud kráčí cestou Mazdy MX-5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Majitel ikonického Porsche pro dva ukázal, jak lze ze sporťáku udělat praktické auto

10.8.2020 | Petr Prokopec

Majitel ikonického Porsche pro dva ukázal, jak lze ze sporťáku udělat praktické auto

/

Foto: Drive Tribe

Ikona z Zuffenhausenu sice měří na délku skoro stejně jako Škoda Octavia, běžně ale pobere jen 76 litrů nákladu. Může však být i o poznání praktičtější, pokud kráčí cestou Mazdy MX-5.

O sportovních vozech se říká, že jsou nepraktické. A není to lež, jejich výrobci se soustřeďují spíše na redukci odporu vzduchu a hmotnosti, což si s většími fyzickými rozměry nezbytnými pro pohodlnější ubytování lidí či jejich zavazadel netyká. Ač tedy třeba takové Porsche Carrera GT měří na délku 4 613 milimetrů, čímž se dostává takřka na úroveň Škody Octavia, v případě výšky již německý supersport za českým liftbackem či kombíkem o nějakých 30 centimetrů zaostává. Kromě toho značnou část skeletu okupuje motorový prostor, ve kterém trůní 5,7litrový atmosférický desetiválec.

Suma sumárum to znamená, že Carrera GT disponuje zavazadelníkem pouze na přídi, která navíc kvůli aerodynamice zamířila co nejníže. Pod přední kapotu se vám tedy vejde pouze 76 litrů, což opravdu není mnoho. I proto ostatně Porsche přišlo se sadou zavazadel, která jsou navržena tak, aby vyplnila veškerý prostor. Nicméně pokud s vozem hodláte zamířit na dovolenou, na které si nechcete kupovat nové oblečení, ale nosit své oblíbené, pak máte problém.

Se zajímavým řešením přichází majitel zuffenhausenského supersportu z Monaka. Ten se evidentně nechal inspirovat u jiných roadsterů v čele s Mazdou MX-5, které taktéž nemají zrovna enormní úložnou kapacitu pro zavazadla. Proto k nim výrobci nabízejí i speciální typ „zahrádky“, která se namontuje na zadní víko kufru a umožňuje transport několika dodatečných kufrů. Možné to nicméně v jejich případě jen proto, že agregát mají vpředu.

Carrera GT má ovšem pohonnou jednotku uloženou uprostřed. A právě proto musel její majitel trochu improvizovat a zavazadla tak usadil mezi „dvouhrbý“ kryt motoru a aretované zadní křídlo. Tím sice jistě zhoršil aerodynamiku a možná i odvětrávání motorového prostoru, ovšem na dovolenou si zjevně odvezl vše, co potřeboval. Rozhodně tedy jde o zajímavý, nebo aspoň originální nápad - s takovou vzácností v ceně desítek milionů Kč lidé obvykle neimprovizují. Přesněji: oni s ní obvykle vůbec nejezdí a pokud ano, tak ne na dovolenou.

Lze už jen připomenout, že Carrera GT přišla na trh v roce 2003, přičemž automobilka původně chtěla vyrobit 1 500 kusů. O dvě léta později však oznámila, že kvůli změně regulací ve Spojených státech ohledně airbagů výrobu ukončí již v roce 2006. Celkově tak vzniklo jen 1 270 kusů, jenž dostaly zmiňovaný desetiválec naladěný na 612 koní. S ním přitom vůz zvládal sprint na stovku za 3,5 sekundy a dosahoval nejvyšší rychlosti 330 km/h.


Majitel ikonického Porsche pro dva ukázal, jak lze ze sporťáku udělat praktické auto - 1 - Porsche Carrera GT 2020 druhy zavazadelnik 01Majitel ikonického Porsche pro dva ukázal, jak lze ze sporťáku udělat praktické auto - 2 - Porsche Carrera GT 2020 druhy zavazadelnik 02Majitel ikonického Porsche pro dva ukázal, jak lze ze sporťáku udělat praktické auto - 3 - Porsche Carrera GT 2020 druhy zavazadelnik 03
Porsche Carrera GT má sice jen 76litrový zavazadelník, nicméně při troše umu toho na dovolenou odveze daleko více. Foto: Drive Tribe

Zdroj: Drive Tribe

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše