Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Marchionne končí i jako šéf Ferrari, kdo ho nahradí?
14.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už je to jisté, milovník svetrů se stáhne nejen z vedení FCA, opustí i pozici šéfa Ferrari. Z Maranella dokonce odkráčí ještě o rok dříve.
Koncern Fiat Chrysler Automobiles je momentálně spojen především s osobou Sergia Marchionneho. Ten zastiňuje prakticky všechny kolegy, kteří se na vedení automobilek koncernu FCA podílejí a vzhledem ke svým mediálním expozé vlastně nejen je. Jeho éra se ovšem pomalu chýlí ke konci, jak před dny oznámil John Elkann, dědic celého impéria a šéf společnosti Exor, jenž FCA ovládá.
Celý svět se rázem začal ptát, z kolika židlí hodlá Marchionne sesednout. Kromě FCA jej totiž najdeme na postu nejvyšším také u Ferrari a mimo to vládne i samotnému Fiatu, Chrysleru a společnosti CNH Industrial, která se zabývá výrobou zemědělských strojů. Dále jej najdeme také ve správní radě tabákového gigantu Philip Morris či ve vedení švýcarské firmy SGS, která má na starosti testování a certifikace.
Jak tomu bude u posledních zmiňovaných společností, to není jisté. Nicméně z vedení Ferrari odejde Marchionne ještě dříve, než opustí křeslo šéfa FCA - již v příštím roce. Jeho nástupcem na tomto postu přitom bude Alfredo Altavilla, který aktuálně šéfuje operacím koncernu v Evropě, Africe a na Středním Východu. Ve Fiatu ovšem od roku 1990 zastával i řadu dalších pozic.
Altavilla byl ostatně zmiňován již dříve v souvislosti s nahrazením Marchionneho jakožto šéfa celého koncernu FCA, tato úloha ale nejspíše připadne někomu jinému. Vedení Ferrari má ale prakticky v kapse, je totiž velkým favoritem již zmiňovaného Elkanna. Ten se přitom v minulosti zasadil právě o to, aby do čela Fiatu zasedl právě Marchionne, jeho přání se tady stávají rozkazy...


Sergio Marchionne v příštím roce skončí v čele Ferrari...



...nahradit jej má Alfredo Altavilla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 47 minutami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
