Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST

Mexický sporťák zamíří za velkou louži již v roce 2015 ve faceliftovaném provedení. MXT se prý po Starém kontinentu bude prohánět s dvoulitrem Fordu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST

27.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mexický sporťák zamíří za velkou louži již v roce 2015 ve faceliftovaném provedení. MXT se prý po Starém kontinentu bude prohánět s dvoulitrem Fordu.

O sportovních vozech navržených a vyrobených v Mexiku se nepíše příliš často. Důvod toho je zcela prostý složitostí, neboť až na dvoumístné kupé Mastretta MXT jiný neexistuje. Na tamním trhu je už od roku 2008, přesto dosud nezaznamenalo ohlas, který by stál za zmínku. V minulosti jsme se o něm zmínili jen při avízu ultimativnějšího provedení MXT-R s výkonem 290 koní a hmotností pouhých 900 kilogramů.

Teď se ale dílo designéra Daniela Mastretty dostává na přetřes i u nás, neboť Mexičané začnou posílat svoje sportovní náčiní i za oceán do Evropy v příštím roce. Stane se tak se zpožděním, neboť k tomuto aktu se výrobce chystal už v loňském roce. Takové exportní plány však na poslední chvíli pozastavil kvůli záměně pohonné jednotky Ford 2,0 Duratec za novější motor s nižšími emisemi. Dalším důvodem údajně bylo, že růst na domácím trhu musel dostat přednost před zbytkem světa.

Steve Hindle, který na uvedení této značky v Evropě dohlíží dodal, že si firma nejprve potřebuje být jistá reálnou šancí na úspěch. Současná specifikace je na prodej jen v Jižní Americe a její produkce čítá každoročně zhruba 50 kusů. Jakmile se k nám sportovní Mexičan vydá, můžeme se prý těšit na hmotnost nižší než jedna tuna a dvoulitrový EcoBoost z Focusu ST jako jedinou hybnou sílu. Pokud by Mastretta přitvrdila, výkon by se nakonec mohl ze základních 250 koní vyšplhat ještě klidně o 50 výše. I s 250 ale dokáže zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy a maximálku 260 km/h.

Tvůrci se prý zaměřují na to, aby poměr výkonu a hmotnosti odpovídal podvozku, což by jistou berličkou k nějakému posílení být mohlo, ale také nemuselo. Slibují nám ale mimořádné chování na silnici, kterému se jen tak nějaký vůz nevyrovná. Musíme si tedy počkat do roku 2015, kdy se objeví faceliftované provedení schválené pro provoz po evropských silnicích. Mastretta nyní zkoumá postupy v motorsportu, aby našla ten nejlepší způsob, jak propagovat nový vůz pro jednotlivé zdejší trhy.


Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 1 - Mastretta MXT pro Evropu 2015 infoMastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 2 - Mastretta MXT 01Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 3 - Mastretta MXT 02Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 4 - Mastretta MXT 03Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 5 - Mastretta MXT 04Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 6 - Mastretta MXT 05Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 7 - Mastretta MXT 06Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 8 - Mastretta MXT 07Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 9 - Mastretta MXT 08Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 10 - Mastretta MXT 09Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 11 - Mastretta MXT 10Mastretta MXT zavítá do Evropy příští rok, s motorem Focusu ST - 12 - Mastretta MXT 11
Mastretta MXT je jediným sportovním vozem z Mexika. Ze svého přeplňovaného dvoulitru nabízí 250 koní, což stačí na zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy a maximálku 260 km/h

Zdroj: Autocar

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.