Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda CX-7 prý zažije vzkříšení, zařadila by se mezi CX-5 a CX-9
11.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Jistě si pamatujete na japonské SUV, které zpočátku nabízelo jen motor z Mazdy 3 MPS. Mazda teď uvažuje nad tím, zda ho mu nenadělí nástupce.
Hirošimský crossover střední velikosti vznikal v zemi vycházejícího slunce od roku 2007 a jeho produkce trvala až do srpna roku 2012, kdy automobilka oznámila ukončení produkce bez jakékoliv náhrady. Dozajista tehdy nešlo o nejpopulárnější volbu českých zákazníků, což bylo dlouhou dobu dáváno za vinu absenci turbodieselu pod kapotou. S benzinovým turbomotorem z hot-hatche Mazda 3 MPS nejezdilo zrovna za pakatel. Naftová jednotka se sice přeci jen nakonec objevila, avšak vavříny stejně sklidit nedokázala. Na dobře jezdící SUV přesto vzpomínáme v dobrém.
Podobně lze hovořit o největším crossoveru CX-9, z něhož však čišelo zaměření na jiné trhy a u nás si našlo přízeň jen několika nadšenců, kteří využili služeb nejrůznějších dovozců. V Evropě již po delší dobu značce přináší prodejní čárky hlavně CX-5 coby konkurent pro Škodu Yeti, Hyundai ix35 a jim podobná auta. Tím to ale podle všeho vůbec neskončí, neboť u Mazdy si zamanuli, že by mohli něco získat i na SUV větších rozměrů, a tak se CX-7 dostává opět do hry. Zatím tedy jen v rovině úvah a počítání profitability.
Zpráva o nástupci k nám přichází z opačného konce planety, zmiňuje se o něm ředitel Mazdy pro australský trh - Martin Benders. Podle jeho slov by novinka zapadla v portfoliu přesně mezi model CX-5 a plánovaného nástupce CX-9 (pro rok 2016 bez naftového motoru), přičemž u nás by vyzvala na souboj například Audi Q5 nebo Hyundai Santa Fe. Nabízet by mohla pěti- až sedmimístný interiér s podobným uspořádáním a variabilitou jako například Mitsubishi Outlander nebo Nissan X-Trail.
Pokud takový vůz nakonec dostane od vedení zelenou, přivítali bychom SUV s délkou karoserie v intervalu 4,5 až 5,1 metru. Také by dozajista byla protkána technologiemi Skyactiv v čele s lehčím šasí a úspornějšími agregáty, mezi nimiž by nechyběly atmosférické čtyřválce ani turbodiesely. Zatím je ale příliš brzy na to dále rozvádět spekulace. Musíme si počkat na další informace.


Mazda CX-7 druhé generace právě podstupuje na papíře rozhodovacími procesy. Prvnímu dějství u nás po dlouhou dobu scházela naftová jednotka.
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 9 hodinami
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
před 10 hodinami
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
