Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda CX-7 prý zažije vzkříšení, zařadila by se mezi CX-5 a CX-9
11.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Jistě si pamatujete na japonské SUV, které zpočátku nabízelo jen motor z Mazdy 3 MPS. Mazda teď uvažuje nad tím, zda ho mu nenadělí nástupce.
Hirošimský crossover střední velikosti vznikal v zemi vycházejícího slunce od roku 2007 a jeho produkce trvala až do srpna roku 2012, kdy automobilka oznámila ukončení produkce bez jakékoliv náhrady. Dozajista tehdy nešlo o nejpopulárnější volbu českých zákazníků, což bylo dlouhou dobu dáváno za vinu absenci turbodieselu pod kapotou. S benzinovým turbomotorem z hot-hatche Mazda 3 MPS nejezdilo zrovna za pakatel. Naftová jednotka se sice přeci jen nakonec objevila, avšak vavříny stejně sklidit nedokázala. Na dobře jezdící SUV přesto vzpomínáme v dobrém.
Podobně lze hovořit o největším crossoveru CX-9, z něhož však čišelo zaměření na jiné trhy a u nás si našlo přízeň jen několika nadšenců, kteří využili služeb nejrůznějších dovozců. V Evropě již po delší dobu značce přináší prodejní čárky hlavně CX-5 coby konkurent pro Škodu Yeti, Hyundai ix35 a jim podobná auta. Tím to ale podle všeho vůbec neskončí, neboť u Mazdy si zamanuli, že by mohli něco získat i na SUV větších rozměrů, a tak se CX-7 dostává opět do hry. Zatím tedy jen v rovině úvah a počítání profitability.
Zpráva o nástupci k nám přichází z opačného konce planety, zmiňuje se o něm ředitel Mazdy pro australský trh - Martin Benders. Podle jeho slov by novinka zapadla v portfoliu přesně mezi model CX-5 a plánovaného nástupce CX-9 (pro rok 2016 bez naftového motoru), přičemž u nás by vyzvala na souboj například Audi Q5 nebo Hyundai Santa Fe. Nabízet by mohla pěti- až sedmimístný interiér s podobným uspořádáním a variabilitou jako například Mitsubishi Outlander nebo Nissan X-Trail.
Pokud takový vůz nakonec dostane od vedení zelenou, přivítali bychom SUV s délkou karoserie v intervalu 4,5 až 5,1 metru. Také by dozajista byla protkána technologiemi Skyactiv v čele s lehčím šasí a úspornějšími agregáty, mezi nimiž by nechyběly atmosférické čtyřválce ani turbodiesely. Zatím je ale příliš brzy na to dále rozvádět spekulace. Musíme si počkat na další informace.



Mazda CX-7 druhé generace právě podstupuje na papíře rozhodovacími procesy. Prvnímu dějství u nás po dlouhou dobu scházela naftová jednotka.
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
5.7.2025Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
5.7.2025Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
5.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva