Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda MX-5 Spyder a Turbo 2: lehký roadster a ultra hot hatch pro SEMA 2011
30.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Do začátku výstavy speciálního příslušenství SEMA 2011 se počítají už jen hodiny a automobilky pozvolna odkrývají své příspěvky k tématu. Ani Mazda nechce zůstat stranou.
Mazda bude v Las Vegas asi ještě hodně obletovanou značkou. Na svém stánku s největší pravděpodobností odhalí vícero aut, ale pozornost by měly poutat především model MX-5 Spyder s lehkou plátěnou střechou a odlehčenou konstrukcí a také typ Mazda Turbo 2.
Bohužel, první fotografie nedoprovází prakticky žádné informace. V případě roadsteru proto můžeme jen hádat, ale je zřejmé, že auto dostane snížený podvozek, větší brzdový systém Brembo z okruhové verze, novou příď s revidovaným tvarem nasávání a téměř sázkou na jistotu je i redukovaná hmotnost. Z konstrukce vkusné stříšky připomínající horní díl bikin lze usuzovat, že bude ovládána manuálně.
Ani k „turbodvojce” se toho moc neobjevilo. Fotky zveřejnila Mazda na svém profilu na twitteru a napsala k němu zajímavý komentář: „Jeden z našich nejvýkonnějších přeplňovaných motorů na nejlehčí platformě.“ Vzápětí se ale na internetu začaly v diskusích k těmto automobilům objevovat příspěvky firmy Autobarn. „Vůz byl postaven společností Autobarn pro závody The One Lap of America, dostal přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru a upravený podvozek značky Corksport. Vůz má za sebou jízdu dlouhou 3 800 mil napříč Spojenými státy v divizi Kompaktních vozů s posádkou Eric Vates a Charles Espenlaub,“ dodává někdo, kdo vystupuje jako zástupce firmy Autobarn.
Logiku by to celkem mělo. Pokud to náhodou nevíte, podnik One Lap of America patří k nejtvrdším osmidenním závodům napříč USA pro nejvýkonnější silniční stroje, který se vyvinul z původně nelegální soutěže typu Cannonball. Dnes se soutěžící přesouvají z jednoho okruhu na druhý, běžně bez podpory týmů a zázemí, a měří se pouze časy na závodní dráze. A pokud se podíváte do letošní listiny účastníků, tato posádka sedlající Mazdu 2 se tam opravdu objevila. Z necelých 80 aut skončila uprostřed startovního pole, což mezi vozy značek Porsche, BMW, Jaguar, Corvette, Ultima či Nissan není špatný výsledek. Přesto nám to ale nic neříká o výkonech, na ty si budeme muset počkat do úterý.


Malá dvojka dostala čtyřválec 2,3 turbo z modelu 3 MPS (v USA Mazdaspeed 3), Spyder je zase o odlehčování původní konstrukce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 3 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 5 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 6 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 8 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub