Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda MX-5 Spyder a Turbo 2: lehký roadster a ultra hot hatch pro SEMA 2011
30.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Do začátku výstavy speciálního příslušenství SEMA 2011 se počítají už jen hodiny a automobilky pozvolna odkrývají své příspěvky k tématu. Ani Mazda nechce zůstat stranou.
Mazda bude v Las Vegas asi ještě hodně obletovanou značkou. Na svém stánku s největší pravděpodobností odhalí vícero aut, ale pozornost by měly poutat především model MX-5 Spyder s lehkou plátěnou střechou a odlehčenou konstrukcí a také typ Mazda Turbo 2.
Bohužel, první fotografie nedoprovází prakticky žádné informace. V případě roadsteru proto můžeme jen hádat, ale je zřejmé, že auto dostane snížený podvozek, větší brzdový systém Brembo z okruhové verze, novou příď s revidovaným tvarem nasávání a téměř sázkou na jistotu je i redukovaná hmotnost. Z konstrukce vkusné stříšky připomínající horní díl bikin lze usuzovat, že bude ovládána manuálně.
Ani k „turbodvojce” se toho moc neobjevilo. Fotky zveřejnila Mazda na svém profilu na twitteru a napsala k němu zajímavý komentář: „Jeden z našich nejvýkonnějších přeplňovaných motorů na nejlehčí platformě.“ Vzápětí se ale na internetu začaly v diskusích k těmto automobilům objevovat příspěvky firmy Autobarn. „Vůz byl postaven společností Autobarn pro závody The One Lap of America, dostal přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru a upravený podvozek značky Corksport. Vůz má za sebou jízdu dlouhou 3 800 mil napříč Spojenými státy v divizi Kompaktních vozů s posádkou Eric Vates a Charles Espenlaub,“ dodává někdo, kdo vystupuje jako zástupce firmy Autobarn.
Logiku by to celkem mělo. Pokud to náhodou nevíte, podnik One Lap of America patří k nejtvrdším osmidenním závodům napříč USA pro nejvýkonnější silniční stroje, který se vyvinul z původně nelegální soutěže typu Cannonball. Dnes se soutěžící přesouvají z jednoho okruhu na druhý, běžně bez podpory týmů a zázemí, a měří se pouze časy na závodní dráze. A pokud se podíváte do letošní listiny účastníků, tato posádka sedlající Mazdu 2 se tam opravdu objevila. Z necelých 80 aut skončila uprostřed startovního pole, což mezi vozy značek Porsche, BMW, Jaguar, Corvette, Ultima či Nissan není špatný výsledek. Přesto nám to ale nic neříká o výkonech, na ty si budeme muset počkat do úterý.


Malá dvojka dostala čtyřválec 2,3 turbo z modelu 3 MPS (v USA Mazdaspeed 3), Spyder je zase o odlehčování původní konstrukce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před hodinou
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 07:04 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
