Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1: sériová verze odhalena únikem patentových snímků?
25.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za 48 hodin se odhalí koncept McLarenu P1, nástupce bývalého nejrychlejšího vozu planety. Jak ale bude vypadat jeho sériová podoba?
Modelky na pařížském autosalonu se již chvějí nedočkavostí, aby mohly sejmout plachtu z dlouho očekávaného konceptu McLaren P1. Nás ovšem mnohem více začala zajímat produkční verze, k jejíž podobě nás přivádějí snímky uniklé z patentového úřadu. Ačkoliv totiž základní silueta vypadá stejně, detaily se budou měnit. A budou možná zběsilejší, než si příznivci značky vysnili.
Patrné je to zejména z bočního pohledu, kdy čelní karbonový spoiler a zadní difuzor z téhož materiálu výrazně přesahují délku vozu. V „akci“ se ukázalo také zadní výsuvné křídlo, jehož rozměry naznačují cosi nejen o fenomenálním přítlaku, ale rovněž o dvojím využití - stejně jako v případě modelu MP4-12C totiž bude fungovat také jako aerodynamická brzda.
Ta bude stoprocentně zapotřebí, neboť v rámci nejvyšší rychlosti se McLaren P1 dostane na dostřel magické čtyřstovce. Podle všeho by ji ale neměl překročit, neboť prioritou britské značky bylo chování na jakémkoliv závodním okruhu a ne tempo, jehož můžete dosáhnout na Nardu nebo testovací dráze Ehra-Lessien.
Výkon, ať již poladěného 3,8litrového motoru V8 nebo systému KERS, ovšem i nadále zůstává tajemstvím. Za nějakých 48 hodin by ovšem měla být naše zvědavost ukojena. Co myslíte, trumfne produkční verze odhadovanou sílu 960 koní?




Snímky uniklé z patentového úřadu naznačují, že sériová podoba McLarenu P1 se od konceptu bude trochu lišit. Prohlédnout si také můžeme nové výsuvné zadní křídlo
V této koncepční formě se McLaren P1 představí na autosalonu v Paříži. Sériové výroby se ale zřejmě dočká jen dvoubarevná oranžovo-černá kamufláž
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejčtenější články
Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025Šéf VW vydal varování pro akcionáře, chce udělat to poslední, co teď automobilka skutečně potřebuje
19.5.2025Tahle flotila nových policejních aut zločincům strach asi nenažene, v místě svého působení ale dává jistý smysl
19.5.2025Nový šéf Nissanu zkouší hodit vinu za současnou krizi firmy na Carlose Ghosna, baští mu to jen lidé bez špetky kritického uvažování
19.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva