Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A 2012 BlueEfficiency: spotřeba jen 3,6 l/100 km, díky motoru Renault dCi
17.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
O spolupráci koncernů Renault-Nissan a Daimler se zatím hlavně teoretizovalo. Teď začíná sklízet první ovoce Mercedes - nejúspornější třída A má francouzský diesel.
Když jsme vám na začátku března představovali novu třídu A, krátce jsme se zmínili také o vůbec nejúspornějším sériovém Mercedesu. Automobilka v tiskové zprávě uvedla jen minimum informací - věděli jsme, že jeho dieselový motor BlueEfficiency má výkon 109 koní a emise CO2 99 g/km. Teď se ukazuje, že naftový agregát ve skutečnosti nepochází z dílen třícípé hvězdy a že CDI je vlastně dCi.
Ano, tohle je první hmatatelný důkaz spolupráce koncernů Daimler a Renault-Nissan pod kapotou Mercedesu. Čtyřválec patří do série naftových motorů K9K, které byste dnes našli v Nissanech Note, Juke, Tiida, Qashqai a spoustě dalších a stejně tak mezi předními koly Dusteru, novinky Lodgy a všech Renaultech od Clia po Lagunu. Pro Mercedes je měla montovat španělská továrna ve městě Valladolid a podle toho, co víme, se jedná o značně přepracovanou verzi.
Mercedes tyto detail zatím příliš nekomunikoval a pochopitelně ani v žádné následující tiskové zprávě asi nebude příliš rozmazávat, že si bere motory od partnerské automobilky. Dosud ale chybí také informace o technických parametrech, tak bychom mohli alespoň tohle napravit.
Čtyřválec má objem 1,5 litru, výkon 80 kW, tedy 109 koní a nejvyšší točivý moment 240 newtonmetrů. Jednotka bude spojena se šestistupňovou manuální převodovkou BVM6 a vybavena technologií stop-start. Výsledkem má být spotřeba jen 3,6 litru na 100 km, což je v přepočtu těch méně než 100 gramů oxidů uhličitého na kilometr. Jaká bude skutečnost, se uvidí až po praktických zkušenostech. Každopádně Mercedesu se podobný motor rozhodně hodí do krámu, aby mohl snížit své průměrné emise a platit menší pokuty EU.
Nejúspornější Mercedes (označený patrně nějakým přídomkem ECO) bude mít premiéru na podzimním pařížském autosalonu.
Nejúspornější verze s motorem od Renaultu by měla jezdi jen za 3,6 l/100 km
Zdroj: blogautomobile.fr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před hodinou - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 3 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 4 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB