Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A 2012 BlueEfficiency: spotřeba jen 3,6 l/100 km, díky motoru Renault dCi
17.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
O spolupráci koncernů Renault-Nissan a Daimler se zatím hlavně teoretizovalo. Teď začíná sklízet první ovoce Mercedes - nejúspornější třída A má francouzský diesel.
Když jsme vám na začátku března představovali novu třídu A, krátce jsme se zmínili také o vůbec nejúspornějším sériovém Mercedesu. Automobilka v tiskové zprávě uvedla jen minimum informací - věděli jsme, že jeho dieselový motor BlueEfficiency má výkon 109 koní a emise CO2 99 g/km. Teď se ukazuje, že naftový agregát ve skutečnosti nepochází z dílen třícípé hvězdy a že CDI je vlastně dCi.
Ano, tohle je první hmatatelný důkaz spolupráce koncernů Daimler a Renault-Nissan pod kapotou Mercedesu. Čtyřválec patří do série naftových motorů K9K, které byste dnes našli v Nissanech Note, Juke, Tiida, Qashqai a spoustě dalších a stejně tak mezi předními koly Dusteru, novinky Lodgy a všech Renaultech od Clia po Lagunu. Pro Mercedes je měla montovat španělská továrna ve městě Valladolid a podle toho, co víme, se jedná o značně přepracovanou verzi.
Mercedes tyto detail zatím příliš nekomunikoval a pochopitelně ani v žádné následující tiskové zprávě asi nebude příliš rozmazávat, že si bere motory od partnerské automobilky. Dosud ale chybí také informace o technických parametrech, tak bychom mohli alespoň tohle napravit.
Čtyřválec má objem 1,5 litru, výkon 80 kW, tedy 109 koní a nejvyšší točivý moment 240 newtonmetrů. Jednotka bude spojena se šestistupňovou manuální převodovkou BVM6 a vybavena technologií stop-start. Výsledkem má být spotřeba jen 3,6 litru na 100 km, což je v přepočtu těch méně než 100 gramů oxidů uhličitého na kilometr. Jaká bude skutečnost, se uvidí až po praktických zkušenostech. Každopádně Mercedesu se podobný motor rozhodně hodí do krámu, aby mohl snížit své průměrné emise a platit menší pokuty EU.
Nejúspornější Mercedes (označený patrně nějakým přídomkem ECO) bude mít premiéru na podzimním pařížském autosalonu.










































Nejúspornější verze s motorem od Renaultu by měla jezdi jen za 3,6 l/100 km
Zdroj: blogautomobile.fr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 10 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před hodinouHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
před 3 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 4 hodinamiNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
před 6 hodinamiMercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral