Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes-Benz B E-Cell Plus: hybridní megamix
19.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Mercedes ve Frankfurtu představil i koncept třídy B vybaveného zajímavým spojením elektrického a spalovacího motoru. Je tak trochu elektromobilem i plug-in hybridem.
Mercedes-Benz se ve svém vývoji technologií pro bezbenzínovou budoucnost soustředí na vodík spalující palivové články. Protože si ale uvědomuje, že jejich aplikace je stále spíše z oblasti vědeckofantastických filmů, pracuje i na využití poněkud přízemnějších technologií. Jeho nový koncept představovaný mezi dalšími novinkami na stále probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu je tím nejlogičtějším mixem současně dostupných a reálně použitelných ingrediencí.
Jedná se hybridní vůz spojující dohromady relativně malou Li-ion baterii, elektrický motor, malý spalovací motor, generátor a chytrou převodovku. O pohon předních kol se primárně stará elektrický motor o trvalém výkonu 70 kW (špičkově až 100 kW). Tomu v závislosti na jízdním stylu vypomáhá v sériovém nebo paralelním zapojení benzínový motor o výkonu 50 kW. Při rychlostech do 60 km/h je z prvu využíván čistě elektrický pohon, kapacita baterie by měl vystačit na ujetí 100 km. Až po jejím vyčerpání se do hry zapojí v ekonomickém režimu běžící spalovací motor, který ve spojení s generátorem zajistí dostatek energie pro další jízdu. Při jízdách vyšší rychlostí pracují oba motory paralelně, elektromotor přitom čerpá energii z baterie. Mercedes neuvedl příliš detailů, ale lze předpokládat, že hlavní zátěž v tu chvíli ponese spalovací motor a elektromotor bude vypomáhat jen při potřebě zrychlení.
Celkově má E-Cell plus kombinovaný dojezd až 600 km, baterii přitom lze, samozřejmě ve zrychleném životnosti ne zrovna přispívajícím režimu, dobít z normální domovní zásuvky za jednu hodinu. Současně výrobce tvrdí, že v jakémkoliv režimu pohonu dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za cca 11 sekund a maximální rychlosti 150 km. Ve všem ostatním se jedná o zcela standardní Mercedes třídy B.
Z mého pohledu, odhlédneme-li od komplikovanosti řešení, zvýšené hmotnosti a s velkou pravděpodobností i zvýšené výrobní ceny, představuje tento koncept v reálném provozu nejpoužitelnější mix hybridních technologií. Přesto si nejsem jist, že je odpovědí na otázku automobilismu blízké budoucnosti.
























Mercedes-Benz B E-Cell Plus
Hybridní Béčko články živé ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1