Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes omezil výrobu třídy S. Zájem zákazníků klesá, asi čekají na novou generaci
18.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje třídy S v Evropě poklesly, v Číně pak německá značka není tak úspěšná jako konkurence. Jedna směna pracovníků tak přechází na linku třídy C.
Pro německou automobilku zřejmě nebude závěr letošního roku procházka růžovou zahradou. Od příštího měsíce totiž končí jedna směna pracující na stávající generaci třídy S. Důvodem je pokles evropských prodejů o 27 procent vůči loňskému roku, díky čemuž značka za prvních osm letošních měsíců prodala jen 5 227 exemplářů. Třída S je přitom všeobecně považována za model, který Mercedesu vydělává nejvíce peněz.
Linky v Sindelfingenu tak až do příchodu nové generace, což se stane někdy v příštím roce, pojedou pouze na jednosměnný provoz. Německá automobilka ovšem nechystá hromadné propouštění zaměstnanců, které již vyškolila a kteří budou potřeba v okamžiku, kdy se budoucí limuzína promění z křivek zvaných Aesthetics S na sériový model. Prozatím tak nadbytečnou směnu zaměstná na linkách, kde se montuje třída C.
Evropa ovšem kupodivu není jediným trhem, kde Mercedes-Benz není tak úspěšný, jak předpokládal. Značka velmi pomalu roste i na tom čínském, což se v případě třídy S dá přičítat jejímu stáří. Za poslední měsíc tak automobilka eviduje jen sedmiprocentní nárůst prodejů, zatímco BMW prodalo o 59 a Audi o 21 procent vozů více než v období předcházejícím.
Nová vlajková loď tak je očekávána více než kdy předtím. Zvláště, když kromě benzinových a dieselových modelů dorazí také varianta Plug-In Hybrid, která nabídne kombinaci benzinového třílitru V6 a elektromotoru o výkonu 60 koní. Jak totiž víme od vedení Range Roveru, hybridní technika je to, co movité zákazníky aktuálně zajímá.









Současná generace Mercedesu třídy S je na trhu již od roku 2005. Její prodeje tak začínají pomalu klesat, díky čemuž značka omezí od listopadu výrobu
Zdroj: Automotive News Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před hodinouPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 3 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 4 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 6 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva