Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes omezil výrobu třídy S. Zájem zákazníků klesá, asi čekají na novou generaci
18.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje třídy S v Evropě poklesly, v Číně pak německá značka není tak úspěšná jako konkurence. Jedna směna pracovníků tak přechází na linku třídy C.
Pro německou automobilku zřejmě nebude závěr letošního roku procházka růžovou zahradou. Od příštího měsíce totiž končí jedna směna pracující na stávající generaci třídy S. Důvodem je pokles evropských prodejů o 27 procent vůči loňskému roku, díky čemuž značka za prvních osm letošních měsíců prodala jen 5 227 exemplářů. Třída S je přitom všeobecně považována za model, který Mercedesu vydělává nejvíce peněz.
Linky v Sindelfingenu tak až do příchodu nové generace, což se stane někdy v příštím roce, pojedou pouze na jednosměnný provoz. Německá automobilka ovšem nechystá hromadné propouštění zaměstnanců, které již vyškolila a kteří budou potřeba v okamžiku, kdy se budoucí limuzína promění z křivek zvaných Aesthetics S na sériový model. Prozatím tak nadbytečnou směnu zaměstná na linkách, kde se montuje třída C.
Evropa ovšem kupodivu není jediným trhem, kde Mercedes-Benz není tak úspěšný, jak předpokládal. Značka velmi pomalu roste i na tom čínském, což se v případě třídy S dá přičítat jejímu stáří. Za poslední měsíc tak automobilka eviduje jen sedmiprocentní nárůst prodejů, zatímco BMW prodalo o 59 a Audi o 21 procent vozů více než v období předcházejícím.
Nová vlajková loď tak je očekávána více než kdy předtím. Zvláště, když kromě benzinových a dieselových modelů dorazí také varianta Plug-In Hybrid, která nabídne kombinaci benzinového třílitru V6 a elektromotoru o výkonu 60 koní. Jak totiž víme od vedení Range Roveru, hybridní technika je to, co movité zákazníky aktuálně zajímá.









Současná generace Mercedesu třídy S je na trhu již od roku 2005. Její prodeje tak začínají pomalu klesat, díky čemuž značka omezí od listopadu výrobu
Zdroj: Automotive News Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva