Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola
11.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Atmosféricky plněné motory už od Mercedesu nečekejte, nikdy. Šéf vývoje motorů Daimleru přesto přiznává, že z emotivního hlediska jsou nenahraditelné.
Minulý rok jsme publikovali článek o tom, že atmosférické motory končí. Tehdy se točil hlavně kolem nabídky BMW, které - navzdory tomu, že právě přirozeně plněnými motory proslulo - přestalo tyto pohonné jednotky nabízet jako vůbec první velká automobilka. Mercedes tehdy ještě nějakou tu „atmosféru” nabízel, teď už tomu tak není. A nic se na tom nezmění.
„Jsem osobně přesvědčen, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola,” říká Bernhard Heil, šéf vývoje motorů u Daimleru s tím, že nová generace spalovacích motorů značky nabídne v běžných provedeních litrový výkon až 100 kW (136 koní), což u atmosféricky plněných jednotek není možné za současného splnění stále přísnějších emisních regulací. „Když mluvíme o 200kW v přeplňovaném dvoulitrovém čtyřválci, skončíte v případě atmosférické jednotky v situaci, kdy budete muset postavit čtyřlitrový osmiválec. A nikdy nedosáhnete srovnatelné spotřeby paliva jako u čtyřválce,” říká nekompromisně Heil, sám má ale daleko k tomu, aby považoval motory bez turba za překonaný nesmysl.
V emotivní rovině jsou pro Heila atmosféry nenahraditelné. „Moje srdce říká docela jiný příběh. Miluji ty objemné V8 a V6, na druhou stranu, výkony špičkových čtyřválců jsou neuvěřitelné,” konstatoval. Je si pochopitelně vědom toho, že přeplňovaným motorům chybí atraktivní zvukový projev srovnatelný s těmi „neoturbenými”, i tady chce ale Mercedes najít schůdné řešení. „Je to otázka filosofie. Můžeme zvolit řešení s umělým zvukem, který nebude jiný než u atmosfér. Mercedesy ale nebudou vydávat zvuk V8 se čtyřválcem pod kapotou - to není v souladu s naším chápáním. Pracujeme s našimi čtyřválci, aby zněly zajímavěji a najdeme cestu,” uzavřel Heil.
Jinými slovy - Mercedes je opět jen realistický. Jeho lidé milují atmosférické motory stejně jako my, ale s dnešními emisními regulacemi jsou prakticky neslučitelné. Alespoň že Mercedes nepůjde cestou primitivního falešného zvuku, který nám nedávno předvedl třeba nový Ford Focus RS...












Mercedes se v posledních letech prosazuje hlavně zmenšenými turbomotory. A nehodlá z této cesty sejít
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
před 5 hodinami
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
4.11.2025
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
4.11.2025
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
4.11.2025
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
4.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
