Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola
11.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Atmosféricky plněné motory už od Mercedesu nečekejte, nikdy. Šéf vývoje motorů Daimleru přesto přiznává, že z emotivního hlediska jsou nenahraditelné.
Minulý rok jsme publikovali článek o tom, že atmosférické motory končí. Tehdy se točil hlavně kolem nabídky BMW, které - navzdory tomu, že právě přirozeně plněnými motory proslulo - přestalo tyto pohonné jednotky nabízet jako vůbec první velká automobilka. Mercedes tehdy ještě nějakou tu „atmosféru” nabízel, teď už tomu tak není. A nic se na tom nezmění.
„Jsem osobně přesvědčen, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola,” říká Bernhard Heil, šéf vývoje motorů u Daimleru s tím, že nová generace spalovacích motorů značky nabídne v běžných provedeních litrový výkon až 100 kW (136 koní), což u atmosféricky plněných jednotek není možné za současného splnění stále přísnějších emisních regulací. „Když mluvíme o 200kW v přeplňovaném dvoulitrovém čtyřválci, skončíte v případě atmosférické jednotky v situaci, kdy budete muset postavit čtyřlitrový osmiválec. A nikdy nedosáhnete srovnatelné spotřeby paliva jako u čtyřválce,” říká nekompromisně Heil, sám má ale daleko k tomu, aby považoval motory bez turba za překonaný nesmysl.
V emotivní rovině jsou pro Heila atmosféry nenahraditelné. „Moje srdce říká docela jiný příběh. Miluji ty objemné V8 a V6, na druhou stranu, výkony špičkových čtyřválců jsou neuvěřitelné,” konstatoval. Je si pochopitelně vědom toho, že přeplňovaným motorům chybí atraktivní zvukový projev srovnatelný s těmi „neoturbenými”, i tady chce ale Mercedes najít schůdné řešení. „Je to otázka filosofie. Můžeme zvolit řešení s umělým zvukem, který nebude jiný než u atmosfér. Mercedesy ale nebudou vydávat zvuk V8 se čtyřválcem pod kapotou - to není v souladu s naším chápáním. Pracujeme s našimi čtyřválci, aby zněly zajímavěji a najdeme cestu,” uzavřel Heil.
Jinými slovy - Mercedes je opět jen realistický. Jeho lidé milují atmosférické motory stejně jako my, ale s dnešními emisními regulacemi jsou prakticky neslučitelné. Alespoň že Mercedes nepůjde cestou primitivního falešného zvuku, který nám nedávno předvedl třeba nový Ford Focus RS...












Mercedes se v posledních letech prosazuje hlavně zmenšenými turbomotory. A nehodlá z této cesty sejít
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejnovější články
Další rejdařská firma s okamžitou platností zakázala převoz elektrických aut na všech svých lodích, riziko požáru je prý neúnosné
před 57 minutamiBentley znovu mění strategii. Vrátí se k už odpískané technice, aby se znovu vlichotil do přízně ztracené klientely
před 2 hodinamiOpel definitivně zrušil plán přejít jen na elektrická auta do roku 2028, nechce skončit jako Porsche
před 3 hodinamiSlavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
včeraŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
včera
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat