Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes říká, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola
11.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Atmosféricky plněné motory už od Mercedesu nečekejte, nikdy. Šéf vývoje motorů Daimleru přesto přiznává, že z emotivního hlediska jsou nenahraditelné.
Minulý rok jsme publikovali článek o tom, že atmosférické motory končí. Tehdy se točil hlavně kolem nabídky BMW, které - navzdory tomu, že právě přirozeně plněnými motory proslulo - přestalo tyto pohonné jednotky nabízet jako vůbec první velká automobilka. Mercedes tehdy ještě nějakou tu „atmosféru” nabízel, teď už tomu tak není. A nic se na tom nezmění.
„Jsem osobně přesvědčen, že atmosféricky plněné motory jsou uzavřená kapitola,” říká Bernhard Heil, šéf vývoje motorů u Daimleru s tím, že nová generace spalovacích motorů značky nabídne v běžných provedeních litrový výkon až 100 kW (136 koní), což u atmosféricky plněných jednotek není možné za současného splnění stále přísnějších emisních regulací. „Když mluvíme o 200kW v přeplňovaném dvoulitrovém čtyřválci, skončíte v případě atmosférické jednotky v situaci, kdy budete muset postavit čtyřlitrový osmiválec. A nikdy nedosáhnete srovnatelné spotřeby paliva jako u čtyřválce,” říká nekompromisně Heil, sám má ale daleko k tomu, aby považoval motory bez turba za překonaný nesmysl.
V emotivní rovině jsou pro Heila atmosféry nenahraditelné. „Moje srdce říká docela jiný příběh. Miluji ty objemné V8 a V6, na druhou stranu, výkony špičkových čtyřválců jsou neuvěřitelné,” konstatoval. Je si pochopitelně vědom toho, že přeplňovaným motorům chybí atraktivní zvukový projev srovnatelný s těmi „neoturbenými”, i tady chce ale Mercedes najít schůdné řešení. „Je to otázka filosofie. Můžeme zvolit řešení s umělým zvukem, který nebude jiný než u atmosfér. Mercedesy ale nebudou vydávat zvuk V8 se čtyřválcem pod kapotou - to není v souladu s naším chápáním. Pracujeme s našimi čtyřválci, aby zněly zajímavěji a najdeme cestu,” uzavřel Heil.
Jinými slovy - Mercedes je opět jen realistický. Jeho lidé milují atmosférické motory stejně jako my, ale s dnešními emisními regulacemi jsou prakticky neslučitelné. Alespoň že Mercedes nepůjde cestou primitivního falešného zvuku, který nám nedávno předvedl třeba nový Ford Focus RS...












Mercedes se v posledních letech prosazuje hlavně zmenšenými turbomotory. A nehodlá z této cesty sejít
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejčtenější články
Tušíte, kdo teď nabízí tohle auto s tak luxusním interiérem? Jde o vůz levné značky, žádný Rolls-Royce ani Bentley
20.9.2025Fiat se po pěti letech nabízení nesmyslů vrací ke kořenům, jeho nová speciální 500 oslní už tím, co má pod kapotou
20.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025S auty se BMW snaží, nový model prodeje obcházející dealery a trestající zákazníky ale může všechno zabít
20.9.2025K mání je jeden z posledních skutečných Trabantů jako stále úplně nové auto. Na tachometru nemá nic, na cenovce raketu
21.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva