Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes skutečně staví hypersport s motorem z F1. Potvrdil to a ukázal siluetu
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
Aston Martin AM-RB 001 opravdu dostane konkurenci s hvězdou na kapotě, půjde o karbonový sporťák využívající technologie F1.
Když se objevily první spekulace o tom, že koncern Daimler pracuje pod kódovým označením R50 na vrcholném supersportu s využitím technologií z F1, automobilka ústy svého šéfa sportovní divize AMG Tobiase Moerse vývoj či existenci takového vozu popřela. Pravda je nicméně taková, že firma pouze takticky mlžila. Tento výjimečný stroj skutečně vzniká a Mercedes jeho existenci potvrdil v předvečer pařížského autosalonu.
„Jsem nadšen, že to můžu oficiálně potvrdit,“ řekl na tiskové konferenci šéf výzkumného a vývojového oddělení Mercedesu Thomas Weber. „AMG připravuje velkou věc. Chystáme se vytvořit výkonný hybrid obsahující technologie pohonu Formule 1. Pod vedením AMG se spojí naše sportovní divize, aby vytvořily nejefektivnější a současně nejvýkonnější a nejokázalejší vůz všech dob. Někteří by ho mohli nazvat hypersportem,“ dodal Weber.
Co lidé od Mercedesu naopak prozatím neřekli, je to, jak konkrétně bude vypadat jeho pohonné ústrojí. Člen představenstva automobilky Ola Kallenius potvrdil, že motor vyvíjí parta v britském Brixworthu, tedy ti samí lidé, kteří staví agregáty pro monoposty F1. Také proto se spekuluje o tom, že by auto mohlo mít uprostřed uložený vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru, akorát jeho elektronický omezovač má s ohledem na spolehlivost a životnost zasahovat dříve než v 15 tisících otáčkách.
Pochopitelně vyloučit nelze ani dříve zmiňovaný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který by mohl dodávat výkon až 1 000 koní, stejně jako uvedená V6 je však i tohle prozatím spekulace. Co je i s ohledem na oficiálně potvrzené naopak považováno za jasnou věc, je použití elektromotorů, neví se ale, v jaké konfiguraci mají podporovat primární spalovací jednotku. Můžou pohánět přední kola, asistovat benzínovému agregátu skrze převodovku, klidně ale i obojí.
Ola Kallenius dále zdůraznil, že navzdory téměř závodnímu motoru, celokarbonové karoserie a celkově hardcore konstrukci nebude připravovaný hypersport pouhým demonstrátorem schopností Mercedesu určený na závodní okruhy, ale naopak má mít homologaci na běžné silnice. Kdy přesně auto na silnice vyjede, momentálně nevíme. Jistý je pouze rok 2017, kdy AMG slaví 50 let od svého založení.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.










Virtuální koncept Vision Gran Turismo se reálného provedení nejspíše nedočká, silueta naznačuje, že vůz bude vypadat jinak.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.14. 13:57 - Snowman000
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
