Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes skutečně staví hypersport s motorem z F1. Potvrdil to a ukázal siluetu
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
Aston Martin AM-RB 001 opravdu dostane konkurenci s hvězdou na kapotě, půjde o karbonový sporťák využívající technologie F1.
Když se objevily první spekulace o tom, že koncern Daimler pracuje pod kódovým označením R50 na vrcholném supersportu s využitím technologií z F1, automobilka ústy svého šéfa sportovní divize AMG Tobiase Moerse vývoj či existenci takového vozu popřela. Pravda je nicméně taková, že firma pouze takticky mlžila. Tento výjimečný stroj skutečně vzniká a Mercedes jeho existenci potvrdil v předvečer pařížského autosalonu.
„Jsem nadšen, že to můžu oficiálně potvrdit,“ řekl na tiskové konferenci šéf výzkumného a vývojového oddělení Mercedesu Thomas Weber. „AMG připravuje velkou věc. Chystáme se vytvořit výkonný hybrid obsahující technologie pohonu Formule 1. Pod vedením AMG se spojí naše sportovní divize, aby vytvořily nejefektivnější a současně nejvýkonnější a nejokázalejší vůz všech dob. Někteří by ho mohli nazvat hypersportem,“ dodal Weber.
Co lidé od Mercedesu naopak prozatím neřekli, je to, jak konkrétně bude vypadat jeho pohonné ústrojí. Člen představenstva automobilky Ola Kallenius potvrdil, že motor vyvíjí parta v britském Brixworthu, tedy ti samí lidé, kteří staví agregáty pro monoposty F1. Také proto se spekuluje o tom, že by auto mohlo mít uprostřed uložený vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru, akorát jeho elektronický omezovač má s ohledem na spolehlivost a životnost zasahovat dříve než v 15 tisících otáčkách.
Pochopitelně vyloučit nelze ani dříve zmiňovaný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který by mohl dodávat výkon až 1 000 koní, stejně jako uvedená V6 je však i tohle prozatím spekulace. Co je i s ohledem na oficiálně potvrzené naopak považováno za jasnou věc, je použití elektromotorů, neví se ale, v jaké konfiguraci mají podporovat primární spalovací jednotku. Můžou pohánět přední kola, asistovat benzínovému agregátu skrze převodovku, klidně ale i obojí.
Ola Kallenius dále zdůraznil, že navzdory téměř závodnímu motoru, celokarbonové karoserie a celkově hardcore konstrukci nebude připravovaný hypersport pouhým demonstrátorem schopností Mercedesu určený na závodní okruhy, ale naopak má mít homologaci na běžné silnice. Kdy přesně auto na silnice vyjede, momentálně nevíme. Jistý je pouze rok 2017, kdy AMG slaví 50 let od svého založení.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.





Virtuální koncept Vision Gran Turismo se reálného provedení nejspíše nedočká, silueta naznačuje, že vůz bude vypadat jinak.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nejnovější články
Ford chce rozjet revoluci ve výrobě aut, dnes je ale vyrábět neumí. Letos vyhlásil už 104. svolávací akci!
před 2 hodinamiLéta nechtěné Ferrari je najednou v kursu. Kus po slavném módním návrháři zlomil aukční rekord, prodal se skoro za 200 milionů
před 4 hodinamiOšizené nové AUDI, které nemělo kazit pověst značce Audi, se aspoň skutečně prodává levně
před 5 hodinamiOjetý VW ID.3 láká už po pár letech na extra nízké ceny, koupě ojetého elektromobilu ale nebývá dobrý nápad
včeraJaponci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.20. 11:10 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 08:55 - spooon
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 07:51 - Vrooom
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom