Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste
9.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes prodlouží smlouvu s Magna Steyr na produkci vozů třídy G. Kanadsko-rakouská nadnárodní společnost ale musí snížit výrobní náklady.
Říká se, že nukleární konflikt by přežili pouze švábi a Mercedesy třídy G, akorát životaschopnost jednoho německého produktu je poněkud větší než jednoho brouka. Ani s celou generací Géčka to ale momentálně nevypadá špatně. Vůz představený v roce 1979 především pro potřeby domácí armády má nově zajištěnou budoucnost až do roku 2020.
Současná smlouva německého koncernu Daimler s nadnárodní společností Magna Steyer, která třídu G vyrábí od počátku věků, měla platit do roku 2016. Mercedes ale poslední dobou zaznamenává zvýšenou poptávku, a proto pochopitelně přemýšlí, jak ji uspokojit nejen dnes, ale také do budoucnosti. Podle internetových stránek automobilwoche.de je pokerová hra obou firem u konce a nyní stojí před podpisem nového kontraktu zaručujícího přežití G-Klasse minimálně do konce tohoto desetiletí.
Jednání se ovšem neobešla bez nepříjemných třecích ploch. Mercedes se snažil utáhnout šroubek výrobním nákladům a argumentoval zvýšením odebraných aut na 8 500 kusů ročně a v příštích letech díky armádním zakázkám dokonce až na 10 tisíc jednotek za rok. Hrozilo přitom, že výrobu přesune do své nové fabriky v Maďarsku, ale podle dostupných informací Magna ustoupila. Pomůže si přitom nákupem bývalé továrny Daewoo ve Varšavě, která kdysi patřila domácí značce FSO a momentálně náleží koncernu GM a polskému státu.
Nejpravděpodobnější scénář říká, že Magna přesune výrobu modelů Mini Countryman a Infiniti do Polska a Mercedes G zůstane (jako vlajková loď výrobce a dodavatele komponentů pro automobilový průmysl) v evropské centrále ve Štýrském Hradci.















Géčko má zajištěnou budoucnost minimálně do roku 2020 a s ohledem a neveselé scénáře příštích let bude možná ještě populárnější
Zdroj: automobilwoche.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
před hodinouItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
před 3 hodinami„Rychlé” dobíjení vám zničí vaše elektrické auto, varuje nová studie, zkrácení životnosti baterií je ohromné
před 4 hodinamiNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
před 6 hodinamiMax Verstappen měl při tajném testu s Ferrari pod falešným jménem stanovit nový rekord okruhu. S nikým se pak nebavil a odjel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 16:18 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Detektory policejních radarů 05.13. 17:22 - GENEVO Guru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan