Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování
8.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Defender už se blíží konci své životní cesty, jiný věčně faceliftovaný off-road se ale do důchodu nechystá. Přistiženy byly nové ostré Mercedesy G.
Pravda, ani „Géčko” nemá snadný život, však s letošním rokem skončí výroba jeho krátké verze. Na rozdíl od Land Roveru Defender, na jehož konec nás připravuje sám výrobce, by se ale německý silák jako takový s výrobou loučit neměl. Však se vyrábí „teprve” něco přes 30 let a má tak ještě dostatek času, aby dosáhl dlouhověkosti svého britského rivala.
Dnes se ovšem na osud tohoto tvrďáka podíváme z trochu jiného pohledu. Na webu 3rabcars.com se totiž objevily snímky dvou zcela nemaskovaných Mercedesů třídy G pořízených v jedné dubajské garáži, které nevypadají jako nic z toho, co dnes stuttgartská automobilka v rámci této modelové řady nabízí. A nemůže být mnoho pochyb o tom, že jde o dvě nové ostré verze AMG.
Takové provedení by nebylo v nabídce třídy G novinkou, však jsme již před léty psali o poslední modernizaci verze G 55 AMG poháněné kompresorem přeplňovaným pětiapůllitrovým osmiválcem. Dva přistižené prototypy by ale měly být variantami G63 AMG se stejně objemným osmiválcem dopovaným dvěma turby a G65 AMG s šestilitrovým biturbo dvanáctiválcem, v obou případech připravovanými pro modelový rok 2012. A něco takového jsme zatím vidět nemohli.
Autor snímků mohl vůz vyfotit prakticky ze všech stran a to i zevnitř, a o autenticitě fotografií snad ani nemůže být pochyb. Ukazují nejen novinky zevnějšku čítající hlavně upravené nárazníky s většími přívody chladícího vzduchu a nová vnější zpětná zrcátka, ale i přepracovanou palubní desku. Zřejmá je kompletně přepracovaná přístrojovka (tachometr G63 je cejchován do 280 a G65 do 320 km/h...), volant i středová konzole s novým ovladačem palubního systému a voličem automatické převodovky. Vnitřek sice nemá svou finální podobu, neboť se v něm povaluje i trocha techniky navíc používané testery Mercedesu, k produkční podobě mu ale mnoho nechybí.
Nafotit se podařilo i motory, kterými by měly být již zmíněné agregáty. Ten slabší by měl nabídnout výkon až 386 kW (525 koní) pramenící z točivého momentu nejvýše 725 Nm, dvanáctiválec pak bude skutečný silák s výkonem okolo 450 kW (612 koní) a točivým momentem až 1 000 Nm.
Dostupné informace jsou zatím do značné míry spekulativní, co můžeme vidět je ale s největší pravděpodobností hotovou věcí. Na podrobnější technická data a další detaily si musíme ještě počkat, čekání by to ale nemělo být dlouhé. Už vzhledem k tomu, jak prototypy těchto novinek vypadají můžeme oficiální odhalení očekávat již během následujících měsíců.






















Toto jsou nové nejostřejší krabice na kolech. Měly by nést jména G63 AMG A G65 AMG a nabídnout až 612 koní výkonu
Foto: 3rabcars.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 11 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejčtenější články
Jeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
31.5.2025Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
31.5.2025Německo usnulo na vavřínech, říká šéf VW, s 20 hodinami práce z domova za týden nikdy ničeho nedosáhneme
1.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva