Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování

Defender už se blíží konci své životní cesty, jiný věčně faceliftovaný off-road se ale do důchodu nechystá. Přistiženy byly nové ostré Mercedesy G.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování

8.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Defender už se blíží konci své životní cesty, jiný věčně faceliftovaný off-road se ale do důchodu nechystá. Přistiženy byly nové ostré Mercedesy G.

Pravda, ani „Géčko” nemá snadný život, však s letošním rokem skončí výroba jeho krátké verze. Na rozdíl od Land Roveru Defender, na jehož konec nás připravuje sám výrobce, by se ale německý silák jako takový s výrobou loučit neměl. Však se vyrábí „teprve” něco přes 30 let a má tak ještě dostatek času, aby dosáhl dlouhověkosti svého britského rivala.

Dnes se ovšem na osud tohoto tvrďáka podíváme z trochu jiného pohledu. Na webu 3rabcars.com se totiž objevily snímky dvou zcela nemaskovaných Mercedesů třídy G pořízených v jedné dubajské garáži, které nevypadají jako nic z toho, co dnes stuttgartská automobilka v rámci této modelové řady nabízí. A nemůže být mnoho pochyb o tom, že jde o dvě nové ostré verze AMG.

Takové provedení by nebylo v nabídce třídy G novinkou, však jsme již před léty psali o poslední modernizaci verze G 55 AMG poháněné kompresorem přeplňovaným pětiapůllitrovým osmiválcem. Dva přistižené prototypy by ale měly být variantami G63 AMG se stejně objemným osmiválcem dopovaným dvěma turby a G65 AMG s šestilitrovým biturbo dvanáctiválcem, v obou případech připravovanými pro modelový rok 2012. A něco takového jsme zatím vidět nemohli.

Autor snímků mohl vůz vyfotit prakticky ze všech stran a to i zevnitř, a o autenticitě fotografií snad ani nemůže být pochyb. Ukazují nejen novinky zevnějšku čítající hlavně upravené nárazníky s většími přívody chladícího vzduchu a nová vnější zpětná zrcátka, ale i přepracovanou palubní desku. Zřejmá je kompletně přepracovaná přístrojovka (tachometr G63 je cejchován do 280 a G65 do 320 km/h...), volant i středová konzole s novým ovladačem palubního systému a voličem automatické převodovky. Vnitřek sice nemá svou finální podobu, neboť se v něm povaluje i trocha techniky navíc používané testery Mercedesu, k produkční podobě mu ale mnoho nechybí.

Nafotit se podařilo i motory, kterými by měly být již zmíněné agregáty. Ten slabší by měl nabídnout výkon až 386 kW (525 koní) pramenící z točivého momentu nejvýše 725 Nm, dvanáctiválec pak bude skutečný silák s výkonem okolo 450 kW (612 koní) a točivým momentem až 1 000 Nm.

Dostupné informace jsou zatím do značné míry spekulativní, co můžeme vidět je ale s největší pravděpodobností hotovou věcí. Na podrobnější technická data a další detaily si musíme ještě počkat, čekání by to ale nemělo být dlouhé. Už vzhledem k tomu, jak prototypy těchto novinek vypadají můžeme oficiální odhalení očekávat již během následujících měsíců.


Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 1 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 01Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 2 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 02Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 3 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 03Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 4 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 04Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 5 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 05Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 6 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 06Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 7 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 07Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 8 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 08Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 9 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 09Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 10 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 10Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 11 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 11Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 12 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 12Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 13 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 13Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 14 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 14Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 15 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 15Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 16 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 16Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 17 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 17Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 18 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 18Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 19 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 19Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 20 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 20Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 21 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 21Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování - 22 - Mercedes-Benz G63 G65 AMG 2012 bez maskovani 22
Toto jsou nové nejostřejší krabice na kolech. Měly by nést jména G63 AMG A G65 AMG a nabídnout až 612 koní výkonu

Foto: 3rabcars.com

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.