Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Merkelová představila náhradní plán snižování emisí CO2, zas tak odlišný ale není
7.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá kancléřka počítá se zavedením limitu emisí CO2 ve výši 95 g/km až od roku 2024. Pro luxusní značky by nový plán znamenal jen čtyřletou úlevu.
Není tomu dlouho, co jsme vám přiblížili rozepři mezi Evropskou unií a německou kancléřkou Angelou Merkelou. Té se totiž nelíbila maximální výše emisí CO2 navrhovaná pro rok 2020, která by zejména luxusní automobilky jako BMW nebo Mercedes-Benz značně znevýhodňovala. To byl podle mnohých populistický krok, se kterým Merkelová přišla pouze v rámci nedávných voleb. Nyní po opětovném vítězství německé kancléřky se ovšem zdá, že jen o předvolební žvásty zdaleka nešlo, neboť Merkelová už představila záložní plán.
Ten se již setkal se značným odporem v rámci velké části Evropské unie, přestože vůči návrhu bruselských politiků až tak odlišný není. Merkelová víceméně navrhuje jen to, že 80 procent všech nových vozů (namísto veškeré produkce, jak navrhuje EU) vyráběných od roku 2020 musí produkovat maximálně 95 gramů emisí CO2 na kilometr. Pro zbytek pak budou uplatněné superkredity, čímž skutečná výše emisí naroste na přibližně 104 g/km.
Tento stav by ovšem platil pouze nějaké čtyři roky, přičemž poté by již pravidlo 95 gramů platilo na všechna nová auta. Merkelové tak de facto jde pouze o odklad, nikoliv o zrušení nesmyslných příkazů EU, což je jeden z důvodů, proč nakonec tento plán získal podporu Renaultu a PSA. I když v tomto směru je třeba hledat pravdu jinde / Renault totiž spolupracuje s Mercedesem, Peugeot a Citroën pro změnu s BMW. A čí chleba jíš...
Uvidíme tedy, nakolik bude Merkelová se svým plánem úspěšná. Vzhledem k vyjednávací pozici Německa by ovšem odpor EU byl trochu zbytečný. Přeci jen, i politikům z Bruselu dozajista dochází, že podřezávat větev, na které sedí, není dobrý nápad. V tomto smyslu si ovšem říkáme, že německá kancléřka mohla přeci jen prosadit trochu smysluplnější plán než jen částečný čtyřletý odklad...
Německá kancléřka Angela Merkelová přišla se záložním plánem pro bruselské politiky. Těm zřejmě nezbude nic jiného než souhlasit
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23