Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
MG 5: symbol návratu do Evropy přistižen bez špetky maskování
21.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínské MG buduje předvoj útoku na Evropu. Zatím jen ve Velké Británii prodává kompaktní sedan MG 6 a roadster TF, skutečným generálem v bitvě o kontinent by ale měla být nová pětka.
Čínské značky jsou v Evropě pro tuto chvíli vesměs ignorovány. Jednou z mála výjimek je MG, jejíž britský původ pomohl teď už čínské automobilce k návratu. Skutečná zkouška ohněm ale MG teprve čeká - pětidveřový hatchback s jednoduchým označením 5 nemá za úkol nic menšího, než ukrást zákazníky Focusu, Golfu, Astrě, i30... Jinak řečeno, najít své místo v segmentu, kde probíhají snad největší konkurenční boje o zákazníka.
MG 5 si s sebou již ke startu přináší jistý technický handicap, který má společný s francouzskými rivaly - přední nápravu typu MacPherson doplňují vzadu vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou. Je to poněkud neobvyklé rozhodnutí, protože jen nepatrně větší sedan MG 6 má vzadu multi-link a podle zkušeností britských novinářů díky tomu docela slušné jízdní vlastnosti. Pochopitelně to automaticky neznamená, že pětka nebude schopná nabídnout zajímavé zážitky pro zapálenější řidiče, ovšem méně sofistikovaná konstrukce k tomuto závěru přirozeně vybízí.
Vůz vychází ze šanghajské studie pojmenované MG 5 Concept, která byla představena letos v dubnu. Příjemného designu vzdáleně připomínajícího třídveřový Pro_Cee´d se sériové auto překvapivě vzdalo ve prospěch oblejších křivek, na druhou stranu nová pětka vůbec nevypadá marně a má daleko ke zbytku prachsprostých čínských kopií.
Technické parametry nejsou dosud známé, stejně tak i plány automobilky související s uvedením vozu do prodeje - ještě jednou připomínáme, že se díváte na „spy” fotky vozu bez kamufláže, který dosud nebyl oficiálně představen. Čínské internetové stránky nicméně tvrdí, že v Evropě se MG 5 objeví až za dvanáct měsíců a po prezentaci, která má proběhnout někdy počátkem roku 2012, se pod kapotou ukáže patnáctistovka s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. V průběhu pár měsíců MG 5 dostane atmosférickou osmnáctistovku a pravděpodobně též ten samý motor s turbodmychadlem. O dieselu se Číňané nezmiňují a to znamená, že těch nevýhod oproti v Evropě prodávaným rivalům bude poněkud více.


Čínské MG 5 by mělo spadnout do segmentu nižší střední třídy a konkurovat vozům jako VW Golf, Ford Fosus nebo Hyundai i30
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 2 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 2 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 4 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 5 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 7 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1