Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
MG chce pod taktovkou Číňanů stvořit nový druh sporťáku, přesnou představu ale nemá
26.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vývojové oddělení MG v Británii poněkud zvláštním způsobem deklaruje záměr vyvinout a vyrábět sportovní vůz. Neví totiž, co by to mělo konkrétně být.
Přestože čínský automobilový trh k sportovním vozům příliš netíhne, a když už, zajímá se spíše o supersporty, Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) dává svému britskému vývojovému centru v Longbridge volnou ruku při vývoji nového ostrého modelu. Chápe totiž, co takový stroj znamená pro značku jako je MG.
Tradičního kompaktního roadsteru s klasickou koncepcí se však Evropa zřejmě nedočká. Jak kolegům z Pistonheads řekl generální ředitel výzkumného a vývojového oddělení David Lindley, inženýři chtějí vymyslet „nový druh sporťáku“. On sám i jeho lidé ale zatím nemají přesnou představu, o jaký vůz by se mělo jednat.
Pokud se vám teď vybavil docela zajímavě vypadající crossover Icon z letošního pekingského autosalonu jako novodobé MGB GT na chůdách, které by mohlo konkurovat Nissanu Juke, Mini Countryman či Paceman, pak na tuto představu rychle zapomeňte. Ne že by se o výrobě neuvažovalo, představy lidí z Longbridge o skutečném sportovním voze jsou však diametrálně jiné, ačkoli o malém roadsteru s pohonem zadních kol prý také neuvažují.
Především vzhledem k mlhavým představám zástupců MG v Británii (i když tak soudíme jen podle toho, co říká Lindley, jejich projekt už může mít ve skutečnosti mnohem reálnější obrysy a Lindley jen čeří vodu) si nemyslíme, že SAIC do projektu prostě nalije spoustu peněz a bude čekat, co z toho vypadne. Malé sportovní auto se známým logem na přídi šanci na úspěch jistě má, s ohledem na deformovaný trh v EU a menší poptávku po vozech podobného typu v Číně by však asi mělo oslovovat také klientelu ve Spojených státech.












Crossover Icon se výroby možná dočká, o „nový druh sportovního vozu“ se však podle MG v Longbridge nejedná
Zdroj: Pistonheads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 6 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva