Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mini One First 5D: Mini honí prodeje lácí, i základní pětidvířko má tříválec a 75 koní
20.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní pohonná jednotka srazí cenu na nějakých 440 tisíc korun. Počítat v tu chvíli můžete se 13,4sekundovým sprintem a 5,2litrovou spotřebou.
Nová generace britsko-německého Mini sice už není tak vyhraněná jako její předchůdci, uspokojit ale dokáže i náročnější uživatele. Ti však musejí sáhnout opravdu hluboko do kapsy, však takový námi testovaný Cooper S vychází bez příplatků na minimálně 629 200 Kč, což za stylový doplněk není mnoho. Pokud však na vůz budeme pohlížet jako na běžné třídvířko s nepříliš velkým zavazadlovým prostorem, pak jde o horentní sumu, kterou neospravedlní ani diskotéka zprostředkovaná diodami naskládanými okolo středového displeje.
Jelikož navíc novinka dorazila prakticky s tím samým designem jako předchozí generace, nemůžeme se divit jistému „přejedení“ zákazníků. Mini tak kupodivu musí čelit jejich odlivu, což se snaží zvrátit různými pobídkami. Loni v létě jsme tak mohli zmínit příchod verze One First, která si pod kapotu nastěhovala 1,2litrový tříválec o výkonu 75 koní. To samozřejmě není mnoho, což se projevilo i na dynamice. Na druhou stranu však za takto vybavené třídvířko platíte 416 000 Kč namísto sumy 465 400 Kč, za níž je k mání verze naladěná na 102 koní.
Stejný agregát se od března letošního roku nastěhuje také pod kapotu pětidveřové verze, přičemž očekávat v takovou chvíli můžeme ještě horší dynamiku. Stovku totiž Mini One First zdolá až za 13,4 sekundy. Zároveň má ovšem spotřebu srazit na 5,2 l/100 km. Kromě toho se dá počítat rovněž s nižší cenou, která zřejmě bude reflektovat strategii použitou u třídvířka. Pokud tedy za nejlevnější praktičtější model nyní dáte 488 800 Kč, po odečtení rozdílu 49 400 Kč byste se měli dostat necelých 440 tisíc korun.
Zatím nemůžeme potvrdit, že cena skutečně taková bude. Jisté ovšem je, že oněch 75 koní a 150 Nm točivého momentu bude na přední kola přenášet nově vyvinutá šestistupňová manuální převodovka. Ve výbavě lze pak počítat s klimatizací, úchyty Isofix, kontrolou tlaku v pneumatikách nebo se standardním žlutým lakem Volcanic Orange.


Také pětidveřové Mini bude letos k mání ve verzi One First. Ta má pod kapotou 1,2litrový benzinový tříválec, který produkuje pouhých 75 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 6 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 2 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 3 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 5 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 6 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch