Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Morgan Plus 8: návrat osmiválce pod kapotu „dřeváka”
24.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na ženevském autosalonu se očekává premiéra nového Morganu Plus 8. Na auto můžete už nyní složit zálohu 580 tisíc, i když lze jen hádat, jestli bude mít V8 od Fordu nebo BMW.
Šestatřicet let existovala možnost pořídit si klasický Morgan s dřevěnou kostrou také s vidlicovým osmiválcem jako model Plus 8. Poprvé se objevil v roce 1968 s litinovou V8 Roveru o objemu 3,5 litru, což byl vlastně motor Buick o objemu 215 krychlových palců. V roce 1990 byl objem zvětšen na 3,9 litru a o šest let později už Plus 8 jezdila s agregátem 4,6 l. Na trhu ale zůstala jen do roku 2004. Prodej těchto modelů prudce klesl potom, co si legislativa ve Spojených státech vynutila airbagy, a firmě se nepodařilo získat výjimku, a osmiválec Rover navíc nebyl schopen vyhovět novým emisním předpisům.
Teď se Morgan Plus 8 vrací zpátky. Na oficiálních stránkách manufaktury o tom zatím není ani čárka, ale majitele Morganů již obdrželi zprávu společně s první fotografií vozu. Základ bude opět postaven na šasi společném s typovými řadami 4/4 a Plus 4, auto podle informací členů internetového fóra talkmorgan.com dostane ve standardu klimatizaci a za příplatek bude k dispozici také automatická převodovka. Zájemci budou moci vybírat z osmi barev karoserie a k mání budou též různé druhy dřevěných intarzií.
Základní cena auta byla pro Británii stanovena na 71 tisíc liber, což podle přepočtu dělá 2 045 000 Kč, s daní pak necelých 2,5 milionu. Pokud bude mít někdo zájem získat tento vůz ještě před oficiální prezentací, bude muset na účet poslat zálohu 20 tisíc liber. A možná bude rozumné pospíšit si, Morgan Cars odkazuje, že vznikne pouze omezená série.
Co bude pod kapotou? Hliníkové Aero 8 využívá osmiválce BMW, bylo by proto zvláštní, kdyby pocházel od jiné značky. Možné to ale je. Roadster dosud jezdil se šestiválcem Ford 3,0 l z Mondea ST220 a od listopadu to bude nový motor 3,7 V6 s výkonem 260 koní, rovněž od Fordu. Od stejného výrobce pochází také dvoulitrový čtyřválec v Plus 4, takže čistě teoreticky by to mohla být 5,0 V8 z Mustangu.

Novinka dostane vidlicový osmiválec. Sázky se přijímají na V8 od BMW nebo od Fordu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
před 7 hodinami
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
včera
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Nejnovější články
GM chce autům vrátit dvoutaktní motory, speciální nový prvek řeší jejich klíčovou slabinu
před 2 hodinami
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
před 3 hodinami
Konec největšího současného propadáku Mercedesu po pouhých třech letech je pořád menší tragédie než to, co ho bude následovat
před 5 hodinami
Ford Mondeo žije dál a ukázal se v novém. Při jeho cenách to bude znovu hit
před 6 hodinami
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
