Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Naučte se řídit, vzkazuje Nissan lidem od Porsche
9.10.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nissan se dnes oficiálně vyjádřil k nepřímému obvinění, že při rekordní jízdě modelu GT-R na Nordschleife použil nestandardní pneumatiky. A dá se to shrnout jednou větou, Nissan GT-R je potřeba umět řídit, teprve pak se z něj dá dostat maximum.
Porsche si za mořem koupilo jeden sériový Nissan GT-R a poslalo jednoho ze svých zkušebních jezdců na Nordschleife. Výsledek? Prý ani na dohled času, který dosáhl tovární jezdec Nissanu. A šéf pro 911 to okomentoval tak, že Japonci museli jet na nesériových, polozávodních gumách.
Co na to Nissan? Raději přeložím doslova, co stojí v jeho prohlášení.
„Ve shodě s praxí srovnávání výrobků, která je v průmyslu obvyklá, si jsme vědomi, že si několik automobilových výrobců zakoupilo GT-R pro vlastní testování. Stejně jako všem majitelům GT-R, i automobilovým výrobcům, kteří si GT-R zakoupí, doporučujeme dodržet doporučené postupy pro záběh auta, servisní intervaly a veškerou údržbu potřebnou pro maximální výkon jejich auta.
Kromě toho všem současným majitelům GT-R i zájemcům o koupi nabízíme kurzy řízení, které jim umožní dosáhnout na maximum schopností jejich auta. Tato nabídka samozřejmě platí také pro kteréhokoliv automobilního výrobce a my bychom doporučovali využít tuto příležitost a dozvědět se tak, jak plně využít možnosti GT-R.”
Diplomaticky tím Nissan říká, že řidič od Porsche prostě GT-R nezvládl a proto nedosáhl „správného” času.
A jak to bylo s těmi pneumatikami? Nissan tvrdí, že nemá žádný zájem o vylepšování časů na okruzích používáním nestandardních pneumatik a že celý test byl proveden na běžně nabízených pneu Dunlop SP SPORT 600 DSST CTT. Dokonce nabízí možnost prohlédnout si přesně ony gumy, na kterých byl zajet rekordní čas, u firmy Sumitomo Rubber Industries, Ltd. v Japonsku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejčtenější články
Němci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
8.4.2025Britové znovu zrušili zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2030. Sedm měsíců poté, co ho znovu zavedli
8.4.2025Nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 prý končí jako propadák, C43 také. Náhradou ale má být jen o kousek menší nesmysl, popř. z nouze ctnost
8.4.2025Porsche dál mohutně padá ke dnu, před celosvětovým fiaskem ho zachránila jen Trumpova cla
8.4.2025Chevrolet poprvé ukázal podobu nové Corvette. Na první pohled ohromí, na ten druhý ale zklame
8.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva