Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno

Off-roadová verze Huracánu vznikla jen v 1 499 kusech a působí od začátku dojmem auta, se kterým se zámožní majitelé budou leda předvádět v městském provozu. V Mexiku se ale odehrálo něco neskutečného.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno

před 5 hodinami | Petr Prokopec

Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno

/

Foto: Lamborghini

Off-roadová verze Huracánu vznikla jen v 1 499 kusech a působí od začátku dojmem auta, se kterým se zámožní majitelé budou leda předvádět v městském provozu. V Mexiku se ale odehrálo něco neskutečného.

V roce 2019 se Lamborghini rozhodlo světu ukázat, že se supersporty se dá jezdit i jinde než po hladkém asfaltu závodní dráhy. Italové tehdy představili koncept Huracán Sterrato, který se dočkal zvýšení světlé výšky o 47 milimetrů. Zároveň došlo na rozšíření rozhodu kol, což si vyžádalo úpravy karoserie. Ta ostatně byla modifikována také s ohledem na zvýšení nájezdových úhlů. A aby toho nebylo málo, značka přišla také se speciálními koly a pneumatikami, stejně jako s ochrannými pláty podvozku.

Poměrně překvapivě nešlo o výstřel do tmy, místo toho o tři roky později dorazilo Sterrato také v produkční verzi. Ta se oproti konceptu prakticky nelišila, dostala ovšem dostala do vínku jízdní režim Rally, který optimalizuje nastavení podvozku a pohonu všech kol pro jízdu v blátě, písku či na šotolině. Celkově bylo vyrobeno jen 1 499 kusů této verze, která navíc byla posledním modelem značky, u kterého byl použit atmosférický desetiválcový motor bez jakékoli formy hybridizace.

Když k tomu všemu ještě přihodíme adekvátní cenu, nebylo od věci se domnívat, že se téměř celá produkce bude schovávat hlavně v garážích a klimatizovaných halách. A když už se někde objeví, bude to v místech typu Pařížská ulice v Praze. O to větším překvapením je, že minimálně jeden majitel se rozhodl Sterrato používat přesně k tomu účelu, k jakému bylo stvořeno - tedy k jízdě po nezpevněných cestách a terénu vůbec. Desetiválcové kupé tedy vidíme, jak v jednu chvíli pomalu celé zmizí pod vodou, aby následně zamířilo na prašnou cestu.

Italský vůz byl při off-roadovém řádění nachytán v mexické Sonoře, což už tak překvapivé není - do Ameriky zamířila zhruba třetina z celé produkce. Prakticky celá byla zamluvena dopředu, stejně jako se téměř všechny kousky dočkaly nemalé individualizace. Po stránce motorické ovšem vždy svou práci odváděl motor V10 naladěný na 610 koní, s nímž kupé zvládá stovku za 3,4 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost však byla omezena na 260 km/h. To by na poli mohlo stačit, co myslíte?


Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno - 1 - Lamborghini Huracan Sterrato 2025 nove ilustracni foto 01Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno - 2 - Lamborghini Huracan Sterrato 2025 nove ilustracni foto 02Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno - 3 - Lamborghini Huracan Sterrato 2025 nove ilustracni foto 03
Sterrato je sice po stránce maximálního tempa nejpomalejší verze Huracánu, na druhé straně však díky zvýšenému podvozku umožňuje trochu jiné řádění. A minimálně jeden člověk tuto limitku používá tak, jak se sluší a patří. Foto: Lamborghini

Zdroj: Mexico.exoticcars@Instagram

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše